مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام تاکید کرد
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام بر لزوم توسعه 4 برابری ظرفیت ارتباطات ترانزیتی شهرستان مهران با کشور عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 06 August 2015

رضا حسن‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت که به عنوان شبکه مادر مخابراتی زمینه اشتراک کلیه ارتباطات صوت، تصویر و داده در سطح کشور و بین‌الملل را به عهده دارد در سال 1383 پس از ابلاغ اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بدنه مخابراتی کشور به بخش خصوصی به عنوان تنها نهاد حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: این شرکت با هدف ایجاد توسعه، مدیریت، ساماندهی، نظارت، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات مخابرات کشور به فعالیت زیربنایی خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت در استان ایلام با 5 پنج ایستگاه پرظرفیت رادیویی و دو پایانه فیبر نوری و بیش از 860 کیلومتر شبکه فیبر نوری و یک مرکز سوئیچ راه دور (P.C) با ظرفیت 24 هزار ترانک کلیه ارتباطات صوت، تصویر و داده درون استانی، بین‌استانی و بین‌الملل مشترکین استان را فراهم می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: ارتباط استان از مسیرهای فیبر نوری شبکه زیرساخت (B.B) از سه مسیر ایلام ـ کرمانشاه، ایلام ـ خوزستان و ایلام ـ لرستان با سراسر کشور برقرار می‌شود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: ضمنا یک ارتباط بین‌الملل شبکه فیبر نوری در پایانه مرزی مهران به کشور عراق (بغداد) متصل است که ارتباطات کشور عراق با چند کشور آسیای میانه را از این مسیر برقرار می‌کند که در سال 93 ظرفیت این مسیر از 1STM1 به 6STM1 افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: شبکه فیبر نوری زیرساخت علاوه بر ارتباطات استان با سایر استان‌های کشور، ارتباطات شهرستان‌های استان را به همدیگر نیز برقرار می‌کند و در برنامه سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت اجرای 100 کیلومتر شبکه فیبر نوری ایلام ـ بدره در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای تکمیل رینگ ارتباطی حوزه شمال استان با جنوب جهت تأمین بسترهای زیرساخت ارتباطی، شرکت ارتباطات زیرساخت احداث یک سایت پایانه فیبر نوری در شهرستان مهران در دست اقدام و در حال کار دارد که جهت توسعه ظرفیت فیبر نوری با شهرستان مهران، کشور عراق و استان‌های همجوار از جمله خوزستان است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به نیاز ارتباط زیرساختی با کشور عراق و استان‌های جنوبی و شهرستان مرزی مهران توسعه ظرفیت فیبر نوری ایلام ـ مهران به 4 برابر ظرفیت کنونی در برنامه آتی شرکت زیرساخت قرار دارد.

حسن‌بیگی تصریح کرد: در بخش دیتا امروز شرکت ارتباطات زیرساخت استان با پهنای باند 3.5Gb/s تأمین کننده دیتای استان (اینترنت ـ اینترانت و mpls) است که هم‌اکنون نزدیک به 2G از ظرفیت ذکر شده در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده سرویس به مشترکین از جمله مخابرات، مبین نت، رایتل، ایرانسل، داده‌گستر عصر نوین، آسیاتک و ... قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: این شرکت آمادگی واگذاری پهنای باند بیشتر در صورت نیاز شرکت‌ها را دارد. در سال 93 ظرفیت دیتای استان 2.5Gb/s بود که با افزایش یک Gb ظرفیت ایلام به همدان این ظرفیت به 3.5 Gb/s افزایش یافت.

وی ادامه داد: برنامه توسعه‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت در استان در راستای افزایش ظرفیت پهنای باند دیتا در سال جاری 4Gb/s است که با اجرای آن ظرفیت کلی پهنای باند استان به 7.5Gb/s افزایش خواهد یافت.

این مسئول اضافه کرد: در راستای ضریب امنیتی شبکه ارتباطی، این شرکت 3 مسیر ارتباطی دیتا با استان‌های خوزستان، کرمانشاه و همدان برقرار کرده است که در صورت هرگونه قطع ارتباط به عنوان پشتیبان قابل استفاده است.

حسن‌بیگی تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت استان ایلام با تعداد 217 هزار و 371 کاربر و 120 هزار و 917 مشترک 40 درصد است که شاخص کشوری 41/48 است. در راستای ارائه سرویس با کیفیت به مشترکین شرکت ارتباطات زیر ساخت استان پایداری شبکه را در اولویت قرار داده است که این امر با توجه به رعایت کلیه استاندارد‌های لازم شبکه‌ای و مونیتورینگ شبکه و اعمال گشت‌های 24 ساعته فیبر نوری در سرتاسر استان محقق شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: در راستای صیانت از شبکه فیبر نوری و به دنبال آن پایداری شبکه از تمام دستگاه‌های حفار از جمله راه و شهرسازی، گاز، آب و فاضلاب و ... تقاضای همکاری با شرکت زیرساخت را داریم با توجه به ضرورت تعریض جاده‌ای از مسیر حمیل تا مهران به دلیل تردد زائرین حسینی این شرکت حدود 150 کیلومتر فیبر نوری هم مسیر با راه ارتباطی دارد که در معرض قطع ارتباط قرار گرفته و با هماهنگی با اداره راه و شهرسازی و صدور مجوز لازم از مرکز و تأمین هزینه‌های لازم نسبت به بهینه‌سازی و جابه جایی مسیر اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت استان ایلام در سال 93 بالغ بر 80 میلیارد ریال در راستای توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت استان، ارتقای پروژه آلکاتل در 5 ایستگاه، توسعه ترانزیت ارتباطی با کشور عراق، بهینه‌سازی تجهیزات فنی، ساختمانی و راه، بازسازی ایستگاه ارتباطی مورموری براثر زلزله و بازسازی شبکه فیبر نوری را انجام داده است.

این مسئول اضافه کرد: برنامه‌های توسعه زیرساختی ارتباطی سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت در استان شامل احداث و تکمیل پایانه فیبر نوری شهرستان مرزی مهران، توسعه 4 برابری ظرفیت ارتباط ترانزیت شهرستان مهران با کشور عراق (بغداد)، توسعه 4 برابری ظرفیت فیبر نوری ایلام ـ مهران، توسعه دو برابری ظرفیت انتقال (ایستگاه‌های پرظرفیت )، اجرای 100 کیلومتر فیبر نوری ایلام ـ بدره،  توسعه 4Gb/sظرفیت پهنای باند دیتای استان، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پروژه سیگنال رسانی به صدا وسیما در سرتاسر ایستگاه‌های استان و تغییر مسیر و جابه‌جایی و بهینه‌سازی شبکه فیبر نوری از حمیل تا مهران به موازات جاده‌ای و اختصاص فضا، دکل، پاور و ... مورد نیاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در تمام ایستگاه‌های ارتباطی بر اساس نیاز دستگاه و صدور مجوزهای لازم است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار