مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: : ۱۱ درصد جمعیت استان جامعه عشایر تشکیل می‌دهند و پنج درصد جمعیت عشایری کشور در استان ایلام است، ایلام چهاردهمین استان عشایری کشور است که عمدتاً شغل آنها دامداری و بعضاً کشاورزی است و در سطح استان به صورت کوچ نشینی امرار معاش می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 30 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام،علی سلیمی اظهار داشت: عشایر به عنوان قشر مولد و تولیدکننده محسوب می‌شوند که با تولیدات خود کشور را از وابستگی به گوشت قرمز رهایی می‌بخشند.

وی افزود: تولید همزاد زندگی جامعه عشایری است و محصولات پاک و ارگانیک در تولیدات خود عشایر مشاهده می‌شود، عشایر قشری هستند که با بهره گیری از مواهب طبیعت و حداقل امکانات بیشترین بهره وری و تولید را دارند.

وی ادامه داد: در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل و در ۹۵ کانون توسعه عشایر استقرار دارند.

سلیمی تصریح کرد: ۱۱ درصد جمعیت استان جامعه عشایر تشکیل می‌دهند و پنج درصد جمعیت عشایری کشور در استان ایلام است، ایلام چهاردهمین استان عشایری کشور است که عمدتاً شغل آنها دامداری و بعضاً کشاورزی است و در سطح استان به صورت کوچ نشینی امرار معاش می‌کنند.

سلیمی عنوان کرد: در سال ۹۷ یکی از فعالیت‌های عمده امور عشایری استان تأمین و توزیع آب آشامیدنی عشایر به صورت سیار بود که در طول ماه بالغ بر ۹۳۰ مترمکعب و در طول سال بیش از ۱۱ هزار و ۸۰ مترمکعب آب موردنیاز عشایر را به صورت سیار و از طریق تانکرهای آبرسانی تا درب سیاه چادر عشایر تأمین شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های عمده امور عشایری استان تعمیر و بازگشایی و مرمت راه‌های عشایری است، در سطح استان دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که عموماً این راه‌ها فاقد ابنیه های کافی هستند و بر اثر کوچک‌ترین بارندگی مسدود می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از سه هزار کیلومتر راه عشایری بازگشایی، مرمت و نگهداری شده که عموماً این راه‌ها دو بار مورد بازگشایی قرار می‌گیرند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار