مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بازگرداندن حیات به محلات قدیمی استان را ضروری دانست و همراهی رسانه‌ها در این بخش را تأثیرگذار عنوان کرد.
کد خبر: ۷۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 06 August 2015

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بازگرداندن حیات به محلات قدیمی استان را ضروری دانست و همراهی رسانه‌ها در این بخش را تأثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش فارس؛  ریحان سروش‌مقدم با بیان اینکه میراث فرهنگی یک سازمان فرهنگی است و نه سیاسی، اظهار کرد: برای معرفی و ایجاد زیر‌ساخت به منظور ارائه مطلوب و شایسته تاریخ فرهنگی و اسلامی چندین هزار ساله استان همدان تلاش می‌کنیم و در این مسیر به کمک همه و به ویژه رسانه‌ها نیازمندیم.

وی با تأکید بر اینکه باید موضوعات اصلی در حوزه میراث فرهنگی از فضاسازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی دور بماند،‌ گفت: نباید اصل موضوع قربانی حاشیه‌ها شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از نقد‌های سازنده، منصفانه و دلسوزانه رسانه‎ها استقبال کرد و افزود: هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم تأثیر منفی بر اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها در این حوزه داشته باشم.

وی در ادامه همدان را دارای بافت زنده،‌ پویا و ریشه‌دار دانست و گفت: در همدان 99 اثر ثبت ملی شده که بافت تاریخی آن نیز ثبت شده و به دنبال ساماندهی مجموعه بافت هستیم.

سروش‌مقدم به بازار قدیمی همدان اشاره کرد و افزود: بازار ریشه‌دار و قدیمی همدان با شاخص‌های کاروانسرا، بافت قدیمی و مسجد جامع در زمینی به مساحت 44 هکتار است که در کمتر بازاری در کشور شاخص‌های موجود در این بازار دیده می‌شود.

وی بازگرداندن حیات به محلات قدیمی استان را ضروری دانست و عنوان کرد: در صورت تحقق این امر بنا‌ها و محلات قدیمی استان به گردشگران معرفی می‌شود و بین همسایگان ساکن در این اماکن پیوند عمیق و عاطفی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه محلات تاریخی دارای رونق و توسعه در جذب گردشگر موثرند، گفت: با تحقق و اجرای برنامه‌ها شاهد جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در استان خواهیم بود و اشتغال و درآمدزایی استان نیز رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون فرصت خوبی برای همکاری میراث فرهنگی با رسانه‌ها ایجاد شده است، تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی خانه رسانه و رسانه‌ها نیز خانه و تریبون میراث فرهنگی هستند و باید از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم.

سروش‌مقدم با اشاره به تأثیرگذاری خبرگزاری فارس و تقدیر از انعکاس ظرفیت‌های گردشگری استان همدان به جامعه، خواستار تقویت بیش از پیش این مهم از سوی این مجموعه رسانه‌ای شد.

در این بازدید همچنین سرپرست خبرگزاری فارس در همدان ضمن خیر مقدم،‌ ابراز کرد: خوشبختانه فضای نقد رسانه‌ها در حوزه میراث فرهنگی باز است و فضای خوبی برای پیشبرد اهداف گردشگری ایجاد شده است.

مریم شهابی‌باهر با بیان اینکه خبرگزاری فارس با هدف تقویت معرفی قابلیت‌های میراثی و گردشگری استان همدان قلم می‌زند، نقدهای این رسانه را نیز در همین راستا عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه خود را جهانی کرده و درصدد معرفی همدان به دنیا باشیم، گفت: این خبرگزاری مجموعه میراث فرهنگی را در معرفی مناطق ناشناخته استان به کشور و جهان یاری خواهد کرد.

وی بیان کرد: این خبرگزاری به منظور سرعت‌ بخشیدن به توسعه گردشگری استان و معرفی بیشتر و بهتر همدان پا به پای اهداف میراث فرهنگی استان حرکت خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار