به گزارش تابناک ایلام
جای بسی سوال است شرکتی که باید همه امکانات وزیرساختهاومنابع خود رابرای مردم وبرای خدمت به آنان بخواهد ،چگونه وبا چه توجیهی باید درمقابل کاری که برای خدمت رسانی ورفاه وآسایش مردم آغاز شده است قرار بگیرد!؟
کد خبر: ۷۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 06 August 2015
به گزارش تابناک ایلام ،سه سال پیش بود که آقای مهندس نوریان مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام از اجرایی شدن عملیات گازرسانی به روستاهای بیجنوند خبر داد واین خبر باعث خوشحالی مردم محروم این منطقه برای بهره مندی از این نعمت پاک شد

درهمان سال با واگذاری عملیات اجرایی لوله گذاری به پیمانکار  ،عملیات لوله گذاری معابر از روستای طاق گاورین تا بیجنوند به اتمام رسید واین کار بزرگ موجی از شادی وامید را دربین مردم محروم این منطقه بوجود آورد ،اما به یکباره با توقف پروژه گازرسانی ،امید مردم از گازدارشدن درزمستان آن سال وراحت شدن از هزینه های خرید نفت و مشکلات ناشی از کمبود وسختیهای حمل ونقل آن به یاس تبدیل شد  ومتعاقب آن مردم محروم این منطقه هرساله شاهد وعده وعید های  بی سرانجام مسئولین خصوصا نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی بوده که شاید می خواهند به نوعی اتمام این پروژه وگاز دارشدن مردم را به نام خود تمام کنند!وازاین نمد برای خود کلاهی بسازند!

اما خوب است بدانندباعملی نشدن این وعده هانه تنها نتوانستند  نظر مردم را جلب کنندبلکه به میزان بدبینی آنان نسبت به عملکرد مدیران شرکت گاز  ونمایندگان آنان  درمجلس شورای اسلامی نیز افزوده شده  است ..

حال این سوال از طرف مسئولین استان وکشوری بی پاسخ مانده است که باوجود اینکه سهم استان ایلام از ذخائر گازی کشور دررتبه بالایی قراردارد سهم این استان از شاخص های توسعه چقدراست ؟ آیا مردم محروم این منطقه حداقل سهمی برای بهره مندی ازآن  ندارند؟ گرچه  مردم محروم این منطقه درسالهای مجانی بودن! گازخانگی نتوانستند کمترین بهره ای ازآن ببرند  مسئولین محترم باید کاری کنند تا دردوران اوج گرانی گاز ،لااقل زحمت حمل ونقل ومشقات تامین نفت  ازدوش این مردم محروم ساقط شود!

خبرنگار تابناک ایلام در طول سه ماهه اخیر همواره پیگیر این موضوع مهم ومطالبه اصلی مردم محروم روستاهای تابعه بخش زاگرس بوده است ،چندماه ماه پیش بود که آقای مهندس نوریان مدیر عامل شرکت گاز ایلام درحاشیه سفر استاندار به این بخش از اتصال روستاهای این بخش به شبکه گازرسانی تا پایان تیرماه خبرداد.اما تیرماه که تمام شد بازهم خبری از تحقق این وعده آقای مدیر شنیده نشد تااینکه دگرباره خبرنگار تابناک موضوع را ازایشان جویا واز وجود معارضینی پرده برداشت که مانع اصلی گازرسانی به مردم این منطقه تلقی می شدند .

آقای نوریان درهمان روز از مرتفع شدن مشکل معارضین با وساطت مسئولین محلی شهرستان چرداول خبرداد واعلام نمودند پس از رفع این مشکل تا پایان مرداد انشااله شاهد اتصال بخش زاگرس به شبکه گازخانگی خواهیم بود.

به گزارش تابناک ایلام ،مدیرعامل شرکت گاز ایلام امروز (پنجشنبه)درگفتگو با خبرنگار تابناک ایلام ازوجود معارضی دولتی به نام شرکت پتروشیمی ایلام خبرداد که مانع از تحقق وعده های این شرکت برای گازرسانی به مردم بخش زاگرس شده است،درواقع ایشان بااعلام این خبر آب پاکی رابرروی دستان مردمان این دیار ریخت ،بدین معناکه زمستان امسال هم به فکر جمع کردن ذخیره نفت وتحمل سختیها وگرانیهای آن باشند!

نوریان گفت : خط تغذیه گاز خانگی ازچهارمله تا بیجنوند بدون هیچ گونه مشکلی ایجاد اما متاسفانه در نقطه ای به طول 1400متر بدلیل مخالفتها وموانعی که شرکت پتروشیمی ایلام ایجاد کرده است ،عملیات لوله گذاری متوقف شده است.

وی درادامه افزود :باوجود مکاتبات ورایزنی های انجام گرفته با شرکت پتروشیمی ایلام وارجاع گزارش به معاونت امور عمرانی استانداری ایلام ووساطتهای فرماندار چرداول اما متاسفانه تاکنون موفق به مجاب نمودن شرکت پتروشیمی برای رفع ممانعت ها بمنظور از سرگیری عملیات گازرسانی به این منطقه نشده ایم.

 وی ابراز امیدواری کرد در جلسه ای که ظرف  هفته جاری با حضور مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در استانداری برگزار می شود بتوانند با رفع موانع ایجاد شده از طریق مجاب نمودن مدیرعامل شرکت پتروشیمی تا پایان شهریور ماه سالجاری عملیات گازرسانی به مردم محروم این منطقه را اجرایی نمایند.

شرکت پتروشیمی در سالهای گذشته با ایجاد یک خط انتقال اتیلن از جنوب کشور به پتروشیمی ایلام هزاران هکتار از اراضی کشاورزی مردم ومنابع طبیعی را تخریب نمودند این درحالیست باگذر این خط از دهستان زاگرس ،مردم نجیب این منطقه بدون کوچکترین مخالفت وممانعتی عبوراین خط را از میان اراضی کشاورزی خود تقبل نمودند.

بهتر است که مسئولین پتروشیمی ایلام گذشت وایثار را از مردم وکشاورزان زحمت کش این منطقه بیاموزند زیرا  درحالیکه می توانستند به هرقیمتی مانع عبور خط لوله آن شرکت از میان اراضی کشاورزی خود شوند اما صرفا بدلیل نجابت وگذشت خود هیچگونه ممانعتی برای ایجاد این پروژه که کمترین منفعتی هم برای آنان نداشت ایجاد نکردند ،اکنون که اسب آنها از پل گذشته است!درمقابل اجرای پروژه ای که برای مردم محروم این منطقه آسایش وراحتی را به همراه دارد قد علم کرده اند.

جای بسی تعجب است شرکتی که باید همه امکانات وزیرساختهاومنابع خود رابرای مردم وبرای خدمت به آنان بخواهد ،چگونه وبا چه توجیهی می بایست درمقابل کاری که برای خدمت رسانی ورفاه وآسایش مردم آغاز شده است قرار بگیرد؟!

تابستان اندک اندک به میانه خود نزدیک می شود وروزها به سرعت از پی هم می روند ومردم کماکان منتظر تحقق وعده مسئولین برای روشن شدن مشعل گاز در زمستان سالجاری هستند ،بهتر است مدیران شرکت گاز وپتروشیمی اگر واقعاخود را خادم مردم می دانند بخاطر آنان زره ای گذشت داشته باشند وبا تعامل وهمکاری مسیری را طی نمایند که به خدمت رسانی ورفاه وآسایش ولی نعمتان خود منتهی شود ....



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار