استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در حوزه آسیب های اجتماعی استان متوازن نبودن میزان درآمد و هزینه خانوارهاست.
کد خبر: ۷۳۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 06 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمانی دشتکی در نشست کارگروه اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استاندار ایلام به وجود آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: ایلام در بحث اعتیاد و طلاق به ترتیب رتبه های 26 و 30 کشور قرار دارد که مناسب است.

وی افزود: اما در بحث خودکشی بر اساس آمار در رتبه دوم هستیم و دگرکشی، نزاع دسته جمعی و فردی و حاشیه نشینی نیز دچار مشکل هستیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: علت اصلی ناهنجاری های استان بیکاری است که نرخ آن به صورت رسمی 11.6 درصد و نرخ غیر رسمی با وجود بیش از 20 هزار نفر آمار بالایی است.

سلیمانی دشتکی عدم موازنه درآمد و هزینه خانوارها ، وجود بیش از 20 درصد جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی و باقی ماندن آثار جنگ تحمیلی در بین همه خانواده ها ، تضادهای فرهنگی و فضای مجازی را از دیگر مشکلات و آسیب های موجود در استان برشمرد.

سلیمانی دشتکی خواستار تعیین نماینده معین وزارت بهداشت در بحث خودکشی در استان شد و گفت: با معرفی این نماینده بحث خودکشی به صورت جدی پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیامدهای سیل در استان اشاره کرد و از برپا شدن موکب در شهرستان های سیل زده سیروان و دره شهر خبر داد.

استاندار ایلام یاداور شد: در مناطق بالا دست بخش ماژین و بالا دست سد سیمره اکنون موکب برای تامین نان و غذای گرم مردم سیل زده برپا شده است.

وی ادامه داد: سپاه، ارتش، دولت، بنیادها و مردم نوع دوست کمک های قابل توجهی به مردم انجام دادند اما هنوز جاده دسترسی و شرایط سیل زدگان مناسب نیست.

استاندار ایلام افزود: سهم تنخواه استان برای مردم سیل زده 2 هزار میلیارد ریال است که امیدواریم زودتر تخصیص یابد.

وی تلاش های پیشگیرانه و مدیریت صحیح را در کاهش بلایای سیل استان تاثیرگذار برشمرد و گفت: خسارت های زیادی از سیل به بخش های کشاورزی، منازل مسکونی، باغات و احشام استان وارد شد که اگر اقدامات پیشگیرانه نبود، خسارت بیش از این میزان بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار