پس از رفتن " ایوب درویشی " از معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ایلام که البته با وجود توانمندی وتخصص در حوزه سیاسی بر مسند اقتصادی تکیه زده بود ! نگاهها به این پست حساس و اثر گذار معطوف شده است ،البته به گفته استاندار ین معاونت از هم منفک ودو معاونت اقتصادی و منابع انسانی استاندار ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 12 April 2019

تابناک ایلام ::موضوع جابجایی مدیران وانتصابات جدید یکی از جذابترین خبرها در فضای رسانه ای و مجازی استان است ،اگر چه هدف غایی ونهایی از تغییر مدیران ،گردش خون تازه در رگهای مدیریت و مهمتر از همه چرخش نخبگان در راستای تعالی بیشتر عنوان می شود،اما اینجا جذابیت خبر انتصابات از جایی دیگر نشات می گیرد.

استان ایلام یکی از استان های کشور است که بدلیل تنوع قومیت ها و تقسیمات اجتماعی ایلی آن ،انتصاب و انتخاب هم در آن از این وضعیت وتقسیم اجتماعی متاثر شده است ، در سالهای گذشته ایلات وقومیت ها هرکدام به فراخور بزرگی و البته نفوذ وجایگاه خود توانسته اند نماینده ای را راهی مجلس نموده و همچنین بر همین اساس در کیک قدرت سهیم شوند.به واقع می توان ریشه جذابیت خبر انتصابات را باید در همین سهم خواهی اقوام ونقش ایلات در انتصابات جستجو کرد

مع الاسف، با وجود اینکه استان ما  از مزیت های نسبی و ظرفیت های متنوع توسعه ای برخوردار است، اما همچنان در رده استانهای محروم وتوسعه نیافته قرار دارد ،لذا بررسی چرایی وضعیت حاکم بر کشور قطعا به این ختم خواهد شد که گناه توسعه نیافتگی استان از نبود مدیر متعهد ،متخصص و آشنا به اصول توسعه ای وچربش این نوع نگاههای قومی و متعصبانه  بر انتصابات وانتخابات بر اساس شایسته سالاری است .

بی شک خروجی مدلی که در آن نگاههای قومی وطایفه ای بر شایسته سالاری وتخصص سایه افکنده باشد ،چیزی جز خاک خوردن مولفه های توسعه ای استان و درجا زدن استان در پله اول توسعه نخواهد بود ،البته باید اینچنین گفت که تا زمانیکه نخبگان ،تحصیلکردگان صاحبنظران استان نتوانند از گرداب تعصبهای قومی خارج شوند ،وضعیت به این منوال خواهد بود و چرخ انتصاب مدیران بر اساس مولفه های قومی و متعاقب آن ،بی استفاده ماندن ظرفیتهای توسعه ای همچنان می چرخد و زیان آن هم متوجه استان ومردم آن خواهد شد

پس از رفتن " ایوب درویشی " از معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ایلام که البته با وجود توانمندی وتخصص در حوزه سیاسی بر مسند اقتصادی تکیه زده بود ! نگاهها به این پست حساس و اثر گذار معطوف شده است ،البته به گفته استاندار ین معاونت از هم منفک ودو معاونت اقتصادی و منابع انسانی استاندار ایجاد خواهد شد.

بدین معنا که در چیدمان جدید ،استاندار به جای معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی ،از دو معاون اقتصادی و منابع انسانی با وظایف جدا هم برخودار خواهد شد .از اینرو در چند روز اخیر شاهد گمانه زنی های متعددی از سوی رسانه ها وشبکه های اجتماعی بوده ایم.

که آخرین والبته محتمل ترین گمانه زنی نیز معرفی " جهانگیر رستم زاد " بعنوان معاون منابع انسانی و"حیدر نعمتی " بعنوان معاون اقتصادی از سوی استاندار ایلام است .

اگرچه بدلیل نبود مخالفتها وسوگیری های سیاسی و اجتماعی آنچنانی  ،احتمال صدور حکم " حیدر نعمتی " قوی تر به نظر می رسد ،اما به دلیل شکلگیری مخالفتهای سفت وسخت از سوی برخی افراد ذی نفوذ وموثردر انتصابات ، قدری کار برای  "جهانگیر رستم زاد "برای رسیدن به معاونت توسعه منابع انسانی سخت تر شده است . 

اگر رستم زاد بتواند درکنار اتکا به  تکیه گاه حال حاضر خود ، یعنی استاندار وبخشی از سیاسیون مرکز نشین، به دیگر مولفه های اثر گذار و ارکان قدرت هم اهتمام ورزیده وبه نوعی دل آنان را به دست آورد ، یقینا می تواند به پیشرفت کار امیدوار و در هفته های آتی به این جایگاه دست یابد ،اما بدون شک اصرار بر شیوه و وضعیت جاری به زیان وی تمام  و هرگز نخواهد توانست از گردنه صدور حکم عبور نماید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
جناب آقای رستمزاد که نیروی مامور به خدمت آموزش و پرورش هستن! و البته دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد شیمی! حقا که شیمی خیلی به درد منابع انسانی میخوره! مثل اینکه استاندار اعتقادی به توانمندی علمی و تخصصی نداره...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
دراین دولت هیچ چیزوهیچ کس سرجایش نیست عین دوران احمدی نژاده درضمن بهشت چاپلوسان وپاچه خواران بی کفایت است.
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
همیشه وام های صد میلیونی کارهای خودش را می کند
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
در انتصاب مدیران استاندار بسیار ضعیف عمل میکند و انتصاب بر اساس شایستگی و سطح سواد انجام نمیده انتصابات در استانداری متاسفانه جناحی و روابطی شده مخصوصا با این استاندار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار