مدیر کل هواشناسی ایلام؛
مدیر کل هواشناسی ایلام گفت: ورود 2 موج باران زا از امروز آسمان استان را تحت تاثیر فعالیت های ریزشی خود ناپایدار می کند.
کد خبر: ۷۳۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 17 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛ناصرملکی اظهار داشت: موج اول از امروز شروع به فعالیت می کند و تا ساعاتی از روز پنجشنبه این ریزش ها ادامه دارد.

وی افزود: با خروج موج اول، سامانه بارشی دوم از روز جمعه وارد استان شده و تا روز شنبه این ریزش های جوی ادامه دارد که قدرت موج دوم بیشتر ازسامانه اول است.

ملکی یادآور شد: شدت فعالیت این سامانه باران زا در جنوب شرق و شرق استان چشمگیرتر است و بارش های بهاری به صورت تند رگباری، نقطه ای و مقطعی می بارد.

وی وزش باد، آبگرفتگی معابر به صورت نقطه ای با توجه به شدت بارش ها در نقاط مختلف استان ایلام، رگبار و رعد و برق از دیگر پیامدهای این سامانه جوی است.

وی تاکید کرد: هرچند در برخی نقاط استان ایلام زیرساخت ها متاثر از سیلاب نیمه اول فروردین ماه آسیب دیده و با وجود آنکه موج دوم قویتر و از بارش مطلوب تری برخودار است اما قدرت تاثیرگذار و مخرب بر روی نقاط آسیب دیده استان ندارد.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا دیروز متوسط بارش های استان ایلام 847 میلیمتر بوده است که بعد از استان لرستان دومین استان کشور در زمینه دریافت بارش های جوی بوده ایم

ملکی افزود: این مقدار بارش در مقایسه با میانگین بلند مدت که 401 میلیمتر است، 111 درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: میانیگن بارش های امسال در مقایسه با بارندگی سال گذشته با 308 میلیمتر دارای 175 درصد افزایش است.

ملکی اظهار داشت: در سال آبی جاری تا دیروزبیشترین مقدار بارش به میزان یک هزار و 370 میلیمتر بارش در شهرستان آبدانان و کمترین بارندگی هم در مهران با 535 میلیمتر ثبت شده وسطح دریافت نزولات جوی شهرایلام هم یک هزار و 40 میلیمتر است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار