بررسی وضعیتهای مختلف وبرآیند گمانه زنی ها حاکی از این است که یکی از نمایندگان استان بی توجه به سابقه وتجربه انتخابات ادوار مختلف ،همچنان به بقای در صحنه قدرت با تکیه بر مشی نفوذ در ارکان اجرایی اصرار ورزیده وسعی دارد تا با دخالت در چیدمان فرمانداران واستفاده از ظرفیت های منتسب به خود درراستای نفوذ در لایه های مردمی  ،کور سویی از امید در خود ایجاد نماید.
کد خبر: ۷۳۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ 17 April 2019

تابناک ایلام::درتبیین موضوعات حول محور تغییرات مدیریتی و انتصابات همواره بر این نکته تاکید ورزیده ایم که تغییر در راستای همسازن سازی فکری در راستای خدمت بهتر و هماهنگ سازی مدیران رده های مختلف مدیریتی حق مدیران ارشد است ،به همان اندازه که رییس جمهور حق دارد از نیروهای همفکر والبته توانمند در راس وزارتخانه ها و سازمان ها بهر ه گیری نماید ،به همان اندازه این حق نیز به استانداران داده می شود که مدیران قوی و باتجربه را از بین نیروهای همفکر گزینش و انتصاب کند.

همیشه هم بر این مهم اصرار داشته ایم که تغییر مدیران بایستی در راستای گردش خون تازه در رگ های سیستم مدیریتی و چرخش قدرت واستفاده از ظرفیت نیروهای جوان ،متخصص ،اشنا به فن و بهره مندی از مولفه های مثبت مدیریتی باشد .

اما متاسفانه سالهاست شاهد شکل گیری بدعتهای  بسیار نادرستی در انتصابات و تغییر مدیران استان هستیم ،در یک سو مدیران با تکیه بر لابی ها و نفوذ در ارکان قدرت آنقدر بر جایگاه باقی می مانند که به مثابه آب بی تحرک یکجا مانده ،نه تنها ذلالی خود را از دست داده ،بلکه قابلیت استفاده وبهره وری را نیز از دست می دهند ،اما کماکان با چنگ زدن بر انواع واقسام ترفندها بر بقای خود اصرار ورزیده ودستان پشت پرده هم مانع از تاثیر گذاری ارکان موثر قدرت بر جابجا نمودن آنها می شوند.

در سویی دیگر نمایندگان با تغییر کاربری عجیب! وظایف و اختیارات واقعی را رها نموده و خود راد در چنبره حواشی گرفتار نموده اند ،البته این گرفتاری کاملا تعمدی را می توان در راستای تامین منافع قومی با نیم نگاهی به آینده انتخابات و چیدمان نیروهای موثر تحلیل وتفسیر نمود.

پس از تغییرات هدفمند فرمانداران حوزه جنوب استان این مقدمه را ذکر نمودیم که  اگر یک تیم خوب فوتبال با تلاش وممارست به سطحی از یکدستی رسیده و تکنیک های انفرادی تک تک بازیکنان در هر پستی در خدمت کار تیمی قرار گیرد،با پیروزی و غلبه نمودن بر رقیب میدان را ترک خواهد کرد ،اما یک تصمیم   در جابجایی بازیکنان در نتیجه بازی موثر است .اگر مجموعه مربیان وکادر فنی بدانند پس از یک یا دو گل زده  ،چه زمان و چه کسی را تغییر دهند ویا اینکه در صورت دریافت گل ،بفهمند نقطه ضعف تیم کجاست وکدامین خط باید تغییر ویا تقویت شود ،قطعا چنین تیمی ،تیم موفقی خواهد شد و بالعکس !

بازی در زمین سیاست هم دقیقا حکم یک تیم فوتبال را دارد ،همانگونه که مجموعه تیم ورزشی با فرماندهی سرمربی و پشتیبانی کادر فنی به دنبال تحقق اهداف و بهره وری برتر هستند ونقش بازیکنان ومربیان در آن کاملا پررنگ است ،یک تیم اجرایی وسیاسی هم همین حالت را دارد ،فرمانده باید بداند در چه زمانی وچه کسی را تغییر دهد تا نتیجه دلخواه بعنوان اهداف مدیریتی محقق شود!

نکته قابل استنباط در یاداوری مجدد این مقدمه چیزی جز تلاش هدفمند نمایندگان برای بقا در سپهر قدرت نیست ،بقایی که با خدمت واقعی ،روراستی ،تلاش برای تامین منافع مردم ،پرهیز از قرار گرفتن در دام حاشیه ومهمتر از همه پرداختن به وظایف ذاتی نمایندگی بدون توسل به حربه های نخ نما چیدمان مدیران ودیگر هزینه های تحمیلی بر مردم قابل کسب بود.

پس از تغییرات پر سر وصدای فرمانداران حوزه جنوب استان ونقش پررنگ شاد مهر کاظم زاده در این صحنه آرایی غیر قابل کتمان انتخاباتی که البته با پذیرش تلویحی این اشتباه از سوی مدیران ارشد استان همراه شد ،اینک فصل خزان مدیران و رویش های جدید مدیریتی به حوزه شمال استان رسید ه است.

هرچند تاکنون گمانه زنی های متعددی در خصوص انتصاب دومعاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی در فضای مجازی ورسانه ای استان صورت گرفته ومحتمل ترین آنها نیز چند روز پیش از سوی این رسانه منتشر شد(اینجا) اما نکته برجسته در تغییر فرمانداران شهرستانهای مهران،ایلام وچرداول چشم طمع یکی از نمایندگان این حوزه را به سمت این تغییرات است.

 بررسی وضعیتهای مختلف وبرآیند گمانه زنی ها حاکی از این است که یکی از نمایندگان استان بی توجه به سابقه وتجربه انتخابات ادوار مختلف ،همچنان به بقای در صحنه قدرت با تکیه بر مشی نفوذ در ارکان اجرایی اصرار ورزیده وسعی دارد تا با دخالت در چیدمان فرمانداران واستفاده از ظرفیت های منتسب به خود درراستای نفوذ در لایه های مردمی  ،کور سویی از امید در خود ایجاد نماید.

اگرچه مستند به برخی فرضیه های حول این محور ،اینگونه برداشت می شود که استاندار ایلام با قبول نقش آفرینی این نماینده در فرآیند انتصابات جدید به نوعی نقش خود را در تکمیل پازل انتخاباتی پررنگ خواهد کرد،اما  با وجود واکنشهای تند صورت گرفته به تغییر فرمانداران حوزه جنوب که هزینه هایی هم بر تیم مدیریتی استان تحمیل کرد ،باید منتظر ماند ودید که آیا استاندار با تجربه ایلام اینبار  با چشمانی باز در دام بازی ها وصحنه آرایی نمایندگان قرار خواهد گرفت یا خیر!؟

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اگر عمری باقی بود شادمهر ، امینی و میرزایی و نوچه های آنان در فرمانداری ها و ....پاسخ خود را در پای صندوق های رای از مردم خواهند گرفت تا بدانند که‌مردم همیشه یک قدم از آنها جلوترند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
نمیدانم روزی می آید که ما ایلامی ها 3 نماینده ی متعهد، متخصص و کاربلد به مجلس بفرستیم یا نه. گمان نکنم تا زمانی که فرهنگ قبیله گرایی در میان ماست، این اتفاق بیفتد.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
سال ۱۳۹۸ با سیل آغاز شد و پایان آن هم سیل ویرانگری خواهد بود که نمایندگان و دست نشانده های آنان بخصوص در حوزه جنوب را خواهد برد .
جناب شادمهر مردم در اسفندماه ۹۸ نشان خواهند داد که فرمانداران و روسای آموزش و پرورش و مدیران جهاد کشاورزی و باجناق ها به دادتان نخواهند رسید چون آنان ظرفیتی برای حمایت از شما نخواهند داشت شما افراد موثر و مرجع و چهره های مردمی و کارهای عام المنفعه را رها کردید و به افراد دست چندم آویزان شدید از مشاوره های غلط و مشاوران نالایق بهره بردید و تاوان اشتباهات فاحش خود را با ریزش فراوان آراء مردمی پرداخت خواهید کرد همچنان که دیگران همین راه اشتباه شما را رفتند و تاوان آنرا پس دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
نمیدونم چرااستاندارهایی که فقط حرف.....میزنندعوض نمیشن حال آدم ازاین همه دقتشون درفامیل بازی اطرافیانشون وناکارآمدیشون بهم میخوره .نمونه کارشون هم راه ایلام سرایله به خدا اتوبان تهران_شمال هم بودتا حالا تموم میشداین جاده نمادبی کفایتی همه شونه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
متاسفانه از زمانی که نماینده ها هم منافع شخصی و قوم و قبیله ای را بر منافع ملی ترجیح دادند و به جای نظارت بر اجرای صحیح قانون به فکر جیب خود و انتصاب نزدیکان خود در مناصب مهم مدیریتی و اجرایی بوده اند ما شاهد رشد بی رویه تبعیض و بی انگیزگی مردم نسبت به نماینده ها می شوند. متاسفانه هر سه نماینده حاضر بخصوص آقای مهندس کاظم زاده نهایت بی رحمی نسبت به جوانان و افراد کاردان در این زمینه داشته اند و اعتقاد دارم که این دهن کجی به خواست و انتخاب مردم جواب محکمی را در پایان همین سال دریافت خواهند نمود. پرچم عدالت بالاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار