استاندار همدان با بیان اینکه برقراری اعتماد عمومی توسط رسانه‌ها انسجام ملی را به همراه دارد، گفت: هیچ سازمانی دولتی در استان بدون هماهنگی با روابط عمومی استانداری اجازه شکایت از رسانه‌ای را ندارد.
کد خبر: ۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 10 August 2015
استاندار همدان با بیان اینکه برقراری اعتماد عمومی توسط رسانه‌ها انسجام ملی را به همراه دارد، گفت: هیچ سازمانی دولتی در استان بدون هماهنگی با روابط عمومی استانداری اجازه شکایت از رسانه‌ای را ندارد.

به گزارش فارس، محمد ناصر نیکبخت در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در استان همدان اظهار داشت: کار اطلاع‌رسانی با آبرو، مال و جایگاه دیگران و اعتماد مردمی مرتبط است و در صورتی که رسانه‌ها اعتماد عمومی را در جامعه ایجاد کنند انسجام ملی به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تحقق اهداف سال همدلی و همزبانی مؤثر و تأثیرگذار هستند، افزود: انسان، رسانه، جامعه و دولت‌ها همه زمان فنا ناپذیری دارند و در این عرصه صداقت، سلامت، امانت‌داری و اعتماد مردمی بسیار مهم است.

استاندار تصریح کرد: رسانه‌ها باید صادق باشند و تیراژ حاصل از صداقت، سلامت و امانت‌داری باشند و علیه آبرو و مسئولیت کسی بی سبب چیزی نگویید که اعتماد مردم سلب شود.

وی با اشاره به اینکه در رسانه‌های همدان صداقت فراوان است، بیان کرد: باید شأن خبرنگاری و رسانه را حفظ کنید و رسانه خود را پاک و قابل اعتماد نگه دارید.

نیکبخت گفت: در صورتی که رسانه از نقد پرهیز کنند فساد دوباره به مملکت باز می‌گردد و از طرفی بدانید که نقد حاصل برادری و خیرخواهی است و نقد منصفانه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید رسالت و شرافت قلم را حفظ کنند، تأکید کرد: هیچ سازمانی دولتی در استان همدان مجاز نیست که بدون هماهنگی با روابط عمومی استانداری اقدام به شکایت از رسانه‌ای کند مگر اینکه اتهام بسته نشود.

استاندار خود را مدافع خبرنگاران در رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: سرزمینی که رسانه آن فعال و گویا نباشد و افکار عمومی و قلم آن منسجم نباشد همدلی و همزبانی شکل نمی‌گیرد در این راستا دولت و رسانه باید هر دو احترام همدیگر را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: انتظار و توقع نداریم که عیب دولت را حسن حساب کنید و عوام فریبی کنید بلکه اگر براساس مستندات مطلع شدید که یک مدیر دولتی اختلاس یک میلیونی هم داشت رحم نکنید و بگویید.

وی افزود: رسانه‌ها بازوی سازنده و کمک کننده اساسی برای هر دولتی که قصد خدمت دارد، هستند و باید به حفظ صلابت دولت کمک کنند و اجازه نداریم قلم کسی را بشکنیم اما آن خبرنگار هم حق تهمت ندارد.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری انتخابات در امسال بیان کرد: برگزاری این رویداد نیاز به بستری آرام، امن و خوش بینی و امانت داری دارد بنابراین نباید کوچکترین آسیب به انتخابات وارد شود و تنها مشارکت حداکثری عموم مردم و امانت‌داری از جانب ما را در انتخابات خواهان هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار