مديركل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاكنون بيش از ۱۵۱۴فقره پرونده برای نانوايی های متخلف استان تشكيل و به بيش از دوميليارد و ۲۵۸ ميليون ریال جزای نقدی در حق دولت محكوم شده‌اند.
کد خبر: ۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ 24 February 2015

۱۵۰۰ فقره پرونده برای نانوایی‌های متخلف در همدان تشکیل شد.

 به گزارش تابناک همدان علیرضا حسن پور اظهار داشت: از ابتدای سال تاكنون بیش از یک هزار و ۵۱۴ فقره پرونده برای نانوایی‌های متخلف استان تشكیل و به بیش از دو میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محكوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به كم‌فروشی بوده است، افزود: از این میزان پرونده وارده در سال جاری، ۳۵۸ فقره آن از دهم آذرهمزمان با اعمال قیمت جدید نان و در قالب طرح نظارتی نانوایی‌ها تشكیل شده است.

مدیركل تعزیرات حکومتی استان همدان یاداور شد: طرح نظارتی نانوایی‌ ها با همكاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه مربوطه از ۱۰ آذر ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی یاداور شد: بر اساس اعلام قبلی در راستای رفاه حال شهروندان یكی از شعب مركز استان و تمامی ادارات شهرستان‌ های تابعه برای رسیدگی فوری به شكایات مردمی اختصاص یافته است.

حسن ‌پور عنوان کرد: شماره‌  ۳۲۵۲۴۴۸۴ در مركز استان و ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره پیامك ۳۰۰۰۹۶۵۱ نیز در اختیار شهروندان است تا شکایات خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت:  این طرح در راستای مبارزه با  کم‌ فروشی‌ نانوایی ‌ها اجرا می شود.

همانطور که در دین اسلام نیز بارها به این نکته پرداخته شده است آیاتی که صراحتا به مبارزه با کم فروشان اشاره شده است .

به نظر می رسد  با توجه به افزایش قیمت نان در ماه‌های اخیر توسط دولت، تعزیرات حکومتی نیز تیم ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده ‌های تخلف نانوایی ها تشکیل داده است تا از تخلفات احتمالی در این زمینه بکاهد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی تنها وظیفه رسیدگی به پرونده‌ های تخلف در زمینه‌ های مختلف را برعهده دارد، افزود: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی‌ های لازم را انجام و در صورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل داده و آن را به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و صدور حکم ارجاع می ‌دهند.

گفتنی است واحدهای صنفی که دارای چندین سابقه محکومیت در تعزیرات حکومتی باشند علاوه بر جزای نقدی پلمب شده و در صورت تکرار تخلف پروانه فعالیت واحد لغو می ‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: این نانوایی ‌ها پس از صدور رای توسط شعب این اداره کل به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند که 5 واحد از این نانوایی ‌ها به سبب داشتن سابقه قبلی علاوه بر محکومیت جزای نقدی، به مجازات نصب پرده بر سردرب واحد صنفی محکوم شدند.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در زمینه تخلف نانوایی ‌ها برخوردهای لازم را دارد، گفت: سابقه تخلف واحدهای صنفی از مرتبه سوم به بعد علاوه بر تشدید جزای نقدی و نصب پرده منجر به تعلیق فعالیت و تعطیلی واحد صنفی و در مراحل بالاتر لغو پروانه می‌ شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار