کد خبر: ۷۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 12 August 2015

آستارا - ایرنا - مدیر کل گمرک آستارا از الکترونیکی شدن همه رویه های گمرکی در گمرک این شهرستان خبر داد.
[همه رویه های گمرکی آستارا الکترونیکی شد]

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا به ایرنا ،حمید رضا محمدی گفت : پیرو دستور رییس کل گمرک ایران و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و الکترونیکی شدن رویه های گمرکی و تحقق گمرک الکترونیک در جدیدترین اقدام صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی در سالن واردات گمرک آستارا متوقف شد.
وی افزود : با پایان یافتن عملیات گمرکی در زمان ترخیص کالا، به جای روش قبلی برای صاحب کالا برگه ای تحت عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا و یا دستور ترخیص (Release Order) صادر می شود.
مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به اینکه در این روش پس از صدور پروانه الکترونیکی کد رهگیری برای صاحبان کالا ارسال می شود ، اضافه کرد : با اجرایی شدن این رویه مهم تحولی بی نظیر در انجام تشریفات گمرکی در رویه واردات قطعی صورت گرفته و تمامی این عملیات به صورت صد در صد الکترونیکی شده است.
محمدی با اشاره به امکان استعلام و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات پروانه های ترخیص گمرکی و تایید اصالت آنها به صورت لحظه ای و برخط در کوتاهترین زمان ممکن، بیان کرد : با همکاری کارشناسان امور گمرکی و نیز مراجع ذی صلاح از طریق سامانه مورد نظر از امکان جعل پروانه های کاغذی نیز جلوگیری به عمل آمده است.
وی اضافه کرد : این اقدام هم راستا با سیاست های سازمان جهانی گمرک در خصوص ساده سازی فرآیندهای گمرکی در کلیه رویه ها ، حذف تشریفات ، به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا ، گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان ، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری ، مرجوعی ، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.
در چهار ماه امسال 163 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی 58 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر و 58 هزار تن کالا به ارزش 24 میلیون دلار از مبدا این گمرک وارد کشور شده است.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 700 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار