ناظر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت ایلام گفت: در مقطع کنونی فعالیت و فک پلمپ استخر آزادی شهر ایلام غیر قانونی و خودسرانه و بدون تایید مرکز بهداشت استان است.
کد خبر: ۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 13 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،رضا محمدی گفت: پس از بازرسی های متعدد از استخر آزادی شهر ایلام، این استخر از لحاظ فضای فیزیکی و سلامت آب مورد تایید کارشناسان مرکز بهداشت قرار نگرفت.
وی افزود: میزان استاندارد کلرزنی آب استخرها باید بین یک تا 3.5 درصد باشد در حالیکه آب این استخر بعد از کارشناسی و میزان کلرسنجی فاقد کلر تشخیص داده شد که آب فاقد کلر سلامت شناگران را با مخاطره های جدی مواجه می سازد.
وی ادامه داد: محیط این استخر از لحاظ بهداشتی نیز مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت چرا که کف این استخر پوشیده از جلبک بود که این امر نشان دهنده عدم سلامت و کیفیت آب استخر است و موضوع استفاده از شوینده وایتکس در استخر مردود می باشد.
محمدی یادآورشد: همچنین با توجه به شکایت های متعدد مردمی از وضعیت این مکان ورزشی با نظارت اداره اماکن و مراجع قضایی استخر آزادی تا زمان رفع نقص پلمپ شد در حالیکه مسوولان این استخر بدون رفع موارد ذکر شده و با عدول از مقررات فک پلمپ اقدام به بازگشایی غیر قانونی این استخر کرده است.
وی افزود: پرونده این استخر به خاطر عدم توجه به تذکرات متعدد مرکز بهداشت و نیز فک پلمپ غیر قانونی در مراجع قضایی در دست پیگیری است و از نظر مرکز بهداشت فعالیت استخر آزادی با توجه به حفظ سلامت مردم، تا رفع همه نواقص مورد تایید نیست.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام ، سهل انگاری مسوول این استخر در خصوص اطلاع رسانی به کارشناسان مرکز بهداشت پس از تهیه و اخذ کارت بهداشت یکی از مشکلات اصلی این استخربوده است.
علی اصغر کمالی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که کارشناسان مرکز بهداشت به آن معترضدهستند میزان کلر موجود در آب استخر است که به زعم کارشناسان این مرکز نوسان در غلظت بالا یا پایین کلر موجود در آب جای بحث و تامل دارد.
به گفته وی مسوولان این استخر برای ضد عفونی کردن اطراف استخر از شوینده و ضد عفونی کننده وایتکس استفاده کرده اند که طبق نظر کارشناسان مرکز بهداشت این موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.
وی درپایان تاکید کرد: استخر آزادی یکی از مطلوب ترین و بهترین استخر های ایلام است که مسوولان و گردانندگان آن با رعایت موازین بهداشتی سعی در ایجاد فضایی سالم و پاکیزه دارند.
در شهر ستان ایلام 9استخر شنا وجود دارد که از این تعداد سه استخر آساره، غریبی و صدف از سوی بخش خصوصی اداره می شود و پنج استخر دیگر متعلق به دستگاه های اداری مختلف است که در این میان استخر آزادی متعلق به اداره ورزش و جوانان و با مسوولیت بخش خصوصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار