رئیس دیوان محاسبات کشور:
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:با اشاره به اینکه در مظلومیت استان ایلام همین مقدار بس است که در استان همجوار و از ۱۶ پروژه ملی، ۱۴ پروژه اجرایی شده اما متاسفانه در استان ایلام از ۱۶ پروژه ملی تنها دو پروژه اجرایی شده است .
کد خبر: ۷۶۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 11 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛عادل آذر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور اظهار داشت :از لحاظ تخصیص بودجه و اعتبار بر اساس شاخص های کنونی، استان ایلام کماکان در مظلومیت قرار دارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان داشت:پس از گذشت ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هنوز عدالت در مورد ایلام رعایت نشده است.

وی افزود: باید به استان ایلام به صورت ویژه و بر اساس دیگر شاخص های مهم و عملیاتی توجه شود تا بتواند اندکی از عقب ماندگی های گذشته خود را جبران کند.

عادل آذر با اشاره به اینکه این جلسه مهم ترین کار عملیاتی است که در سالهای اخیر برای توسعه استان اتفاق افتاده است گفت:حضور این مدیران ارشد در استان نمونه یک مدل عملیاتی در کار اقتصادی است.

وی افزود: اگر دنبال اجرای عدالت هستیم باید به این استان بیش از پیش توجه شود تا از قافله توسعه عقب نماند.

 بیان داشت :حضور دوستانمان در شرکت های بزرگ ایمیدرو و ایدرو در استان این شبکه مدیریتی قدرتمند یک فرصتی طلایی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه دولت ها در این چهار دهه حق مطلب را در مورد ایلام ادا نکرده اند افزود: در گذشته سرمایه گذاری هایی که اتفاق افتاده است دست دولت بود اما الان می گویند بخش خصوصی و این بخش اکنون  در استان های دیگر مشغول  به کارهستند  ببینید واگذاری ها در کجا دارد انجام می گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: دولت باید جذابیت های حضور بخش خصوصی در استان را فراهم کند.

وی یاد آور شد: فرمول برخورد با توسعه استان ایلام فرمول امروز نیست یک دو دهه بایست به عقب برگردیم و عقب ماندگی های گذشته را نیز مورد توجه قرار داد.

عادل آذر افزود: باید از تمام ظرفیت های اصل ۴۴، سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع و توسعه استان استفاده شود.

وی به نبود ارتباط ریلی در استان ایلام اشاره کرد افزود: این  یک مسئله مهم است هم از طرف اندیمشک به دهلران و هم از اسلام آباد به ایلام بایست مورد توجه قرار گیرد.

بزرگراه زال- مهران ساخته می شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی کشور گفت: برای توسعه همه جانبه استان ایلام، نخواهیم گذاشت که هیچ پروژه و طرحی در این دیار با مشکلات مالی و اعتباری مواجه شود.

محمدرضا حسین زاده نیز  در این نشست  با بیان اینکه با کمک، همراهی، مشارکت و هماهنگی چهار بانک ملی، ملت، پارسیان و سپه، بزرگراه زال- مهران ساخته می شود، اظهار داشت: در سطح مرکز و با هماهنگی مجموعه بانک های دولتی، همه سعی و تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات مالی فراروی طرح ها و پروژه های استان ایلام حتماً به کار خواهیم بست و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.!

برای ساخت دو پروژه بزرگ ملی در ایلام آمادگی کامل داریم

مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس شورای عالی بانک ها و موسسات اعتباری و خصوصی کشور گفت: برای مشارکت و اجرای دو پروژه بزرگ ملی در استان ایلام(بنا بر پیشنهاد استان) آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

کوروش پرویزیان نیز  در نشست اقتصادی استان ایلام با بیان اینکه برای اجرا و تامین اعتبار هر طرح صادراتی ارزی و ریالی بدون توجه به منابع استانی و با تضمین صندوق ضمانت صادرات اعلام مادگی می کنیم.

وی  اظهار داشت: در سطح ملی و در بین بانک های خصوصی این اتحاد و همدلی وجود دارد که به توسعه همه جانبه استان ایلام توجه ویژه ای داشته باشیم./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
با این سخن آقای دکتر آذر، کلیه استانداران استان ایلام در انحام وظایف خود قصور و تقصیر داشته اند و باید به دادگاه فراخواتده شوند. ضمن اینکه در دادکاه عدل الهی نیز بسزای اعمال خود خواهند رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار