قاسم سلیمانی دشتکی همانند هر فرد دیگری مطلق نبوده و به شیوه های مدیریتی وی نیز انتقاداتی وارد است ،اما این روزها بایستی در چارچوب انصاف و عدل سخن گفت وقلم راند ،درجایی که لازم به تنقید،نقادی کرد ،اما در زمانی همچون امروز نیز با دیدن نیمه پر لیوان ! خوبیها راباید برجسته کرد .
کد خبر: ۷۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 12 July 2019

تابناک ایلام ::استان ایلام به رغم بر خورداری از مزیت ها وظرفیت های مهم بالقوه اقتصادی ،همچنان عنوان نامیمون و نامتجانس محرومیت وتوسعه نیافتگی را با خود به یدک می کشد. نامتجانس از این منظر که اگر استان کوچکی که به اندازه کشور قطر ذخایر نفت وگاز را در خود جای داده و یکجا از تمامی مولفه ها وابزار توسعه برخوردار باشد ،این عنوان برایش نامانوس  محسوب می شود.

بی شک اگر درطول سالیان پس از حنگ ،مدیر دلسوز و نمایندگان آگاه و مدبری می توانستند ،مسئولین مملکتی رابه داشته های پنهان شده در زیر خروارها غبار تبعیض وبی عدالتی آگاه وآشنا می کرد ،آنان را به استان گسیل می داد تا از نزدیک و بصورت میدانی در جریان امور قرار می گرفتندوبدون لکنت زیان فریاد رسای مردم مظلوم ایلام می شدند ،الان وضعیت برای ما ایلامی ها به گونه ای دیگر رقم می خورد ،ایلام کوچک می توانست محور توسعه وبالندگی اقتصادی ایران قرار می گرفت !اما افسوس که زمان به زیان استان ایلام سپری شد وصد البته می شود جبران کرد!

روز گذشته استان ایلام در اتفاقی تاریخی ،این آرزوی نگارنده که می تواند آرزوی هر ایلامی دلسوز تعبیر شود ،آن هم با تلاش ،پیگیری و سماجت های استاندار غیر ایلامی اما دلسوزتر ودغدغه مند تر از هر ایلامی محقق شد ،چرا که روز پنجشنبه سالن شهید رجایی استانداری ایلام شاهد نشستی از جنس توسعه و تلاش برای رفع مشکلات جاری استان و مهمتر از همه پویایی اقتصاد خاک خورده ایلام بود!

بزرگی این اتفاق را می تواند با یک بررسی در صفحه خبرهای بزرگترین رسانه ها وخبرگزاری های کشور احساس کرد ،ایلام میزبان یک تیم اقتصادی مرکب از بزرگان و تصمیم سازان اقتصاد در عرصه ملی بود!حضور همزمان معاون اقتصادی سازمان برنامه وبودجه کشور ،رییس صندوق توسعه ملی ،مدیرعامل بانک ملی ،مدیرعامل بانک پارسیان ،رییس امور استانهای سازمان برنامه وبودجه کشور ،رییس امور اقتصاد مقاومتی ،ومدیران عامل شرکتهای ایمیدرو و ایدرو همچنین عادل آذراقتصاددان مطرح و رییس نام آشنای دیوان محاسبات کشور وشرکت در نشست اقتصادی استان ایلام را می توان نقطه عطفی در تاریخ مدیریت استان به حساب آورد.

هر ایلامی دغدغه مندی  که قلبش برای بالندگی و سرافرازی ایلام وایلامی می تپد ،همواره بر مزیت های اقتصادی آن ،نفت وگازی که خرج چرخیدن چر خ های اقتصادی دیگر استانها می شود ،ظرفیت گردشگری ودهها مزیت دیگر استان غبطه خورده است ،ایلامی که روزگاری قرار بود قطب سیمان کشور و یک پای صنعت پتروشیمی کشور تبدیل شود ،ایلامی که می توانست مفر کشور در بزنگاههای حساس وتکانه های اقتصادی ناشی از جنگهای اقتصادی شود ،اما به دلیل نارسا بودن صدای فرزندانش ،با تمام دارایی اش در زیر غبار نابرابری و بی توجهی ها خفه شد !اما امروز شادمانه شنیدن شدن صدای مظلومیتش را دید و امیدوارانه به فردای بهتر چشم دوخته است!

شاید بهترین تعبیر از بی مهری به ایلام  همین باشد که روز گذشته رییس دیوان محاسبات کشور به آن اشاره داشت :"از لحاظ تخصیص بودجه و اعتبار بر اساس شاخص های کنونی، استان ایلام کماکان در مظلومیت قرار دارد.پس از گذشت ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هنوز عدالت در مورد ایلام رعایت نشد. باید به استان ایلام به صورت ویژه و بر اساس دیگر شاخص های مهم و عملیاتی توجه شود تا بتواند اندکی از عقب ماندگی های گذشته خود را جبران کند."

بله امروزاز نمونه یک کار اقتصادی با مدل عملیاتی با تلاش وفرماندهی میدانی قاسم سلیمانی دشتکی رونمایی شد ،مدلی که می تواند افقی روشن در پیش دیدگان مردم با وقار وقدرشناس استان ایلام ترسیم کند ،مردمی که پس از هشت سال دفاع جانانه ازتمامیت ارضی کشور به آنچه که توقع داشتند نرسیدند ،اما با متانت و نجابت صبر پیشه کرده وپای نظام وکشورشان ایستادند.

مدل جدیدی از تلاش برای نمایاندن ظرفیت های بزرگ اقتصادی یک استان کوچک با مردمانی با دلهای بزرگ که خروجی آن تصویب میلیاردها تومان اعتبار طرح های بر زمین مانده ای همچون بیمارستان 376تختوابی اعتبار بزرگراهه وشریان های ارتباطی وجندین طرح بزرگ دیگر بود.

طرح هایی که درصورت خارج شدن از روی کاغذ ،می توانندحرکت قطار توسعه استان را تسریع بخشیده و به روند رشد اقتصادی استان سرعت دهند.بی شک نگاه دلسوزانه به توسعه استان و جهد خستگی ناپذیر دربکارگیری تمامی ظرفیت و توان اداری ،اجرایی ومدیریتی برای رفع دغدغه ای توسعه ای مردم استان که این روزها در استاندار ایلام تجلی یافته ،می تواند سنگ بنای یک مدل نوین مدیریتی در استان قلمداد شود،لازمه نهادینه شدن آن در متدهای مدیریت استان، تداوم تحرک و پیگیری ها بمنظور اجرایی شدن مصوبات ولمس شدن آن از سوی مردم است.که این مهم بر عهده مدیران میانی در راس دستگاههای اجرایی ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

بی گمان مردم قدرشناس استان ایلام ،قدردان تلاش ها وپیگیری های مرد نستوه ودلسوز تکیه زده بر صندلی مدیریت استان خواهند بود و به پاسداشت این همه تلاش ودغدغه مندی ،نام وی را بعنوان "مدیر غیرایلامی دلسوزتر از هر ایلامی" در اذهان  ثبت وضبط خواهند کرد.

آری! امروز سلیمانی دشتکی با مدیریت عجین شده با دلسوزی خود ،سنگ اول توسعه ورفع برخی از موانع توسعه ای استان  را گذاشت ،بی شک این تمام ماجرا وپایان کار نخواهد بود ،سنگهای بعدی دیوار توسعه استان باید به دستان مدیران ایلامی ونمایندگان آن گذاشته شود ،دراین نشست اعتبارات چشمگیری تصویب شد ،ازاین به بعد این وظیفه نمایندگان ومدیران استانی است که باسماجت وپیگیری خود زمینه عمیاتی شدن آن را فراهم آورند،یقینا مردم استان به آینده چشم دوخته و دلسوزی وپیگیری های مدیران را در کفه دیگر ترازوی قضاوت خود قرار خواهند داد.

کوتاه سخن اینکه قاسم سلیمانی دشتکی همانند هر فرد دیگری مطلق نبوده و به شیوه های مدیریتی وی نیز انتقاداتی وارد است ،اما این روزها بایستی در چارچوب انصاف و عدل سخن گفت وقلم رابه جوهر انصاف آراست،درجایی که لازم به تنقیدباشد،نقادی کرد ،اما در زمانی همچون امروز نیز با دیدن نیمه پر لیوان ! خوبیها راباید برجسته کرد .

امروز استاندار ایلام برای من وشمای ایلامی تلاش می کند،حضور یک تیم بزرگ اقتصادی صرفا برای جهش در وضعیت اقتصادی استان به نفع هر ایلامی خواهد بود وکمترین تاثیری در وضعیت مدیریتی وی ویا استان محل سکونت ایشان ندارد ،وضعیت اقتصاد خانوادگی وی نیز در حد بسیار مطلوبی است و نیازی به افزایش حقوق و مزایا هم ندارد!پس بیایید به رغم قرار گرفتن در تیم مخالف وی ،اما از زوایه دیگری عملکردایشان خصوصا دراین مورد خاص را واکاوی نموده وشجاعانه به تبیین آن بپردازید،نه اینکه شمشیر از نیام برکشیده و ناحوانمردانه اخلاق را به سلاخی کشیده وبا سیاه نمایی هرچه تمامتر ،به دنبال وارونه جلوه دادن خروجی این مدل منحصر بفرد در عرصه اقتصاد وتوسعه استان باشند!

مخلص کلام ،ضمن دست مریضاد وخداقوت مجدد به استاندار پرتلاش استان ایلام در نقش آفرینی ومدل آفرینی در عرصه مدیریتی ،باید گفت قاسم سلیمانی دشتکی با دعوت از یک تیم بزرگ اقتصادی با یک تیر چند نشان را زد ؛رونمایی از مدل مدیریت عملیات اقتصادی ،نمایش دلسوزی ودغدغه مندی برای توسعه استان ،جسارت و خستگی ناپذیری و افزایش محبوبیت خود در بین آحاد مردم ورسانه ها و نهایتا تیر خلاص بر پیکر مخالفین مدیریتی خود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
دراینکه استاندار دغدغه مند وپیگیر ومسلط به کارند شکی نیست اما تا زمانیکه مدیران ضعیفی بر سکان مدیریت استان چنبره زده اند نمیتوان دل به پیشرفت وتوسعه استان چشم دوخت. مدیرانی که اصلا دولت را قبول ندارند که بخواهند براش کار کنند مانند مدیرکل میراث فرهنگی.خدا وکیلی آقای استاندار ازاین مدیرسوال کنید که یک عملکرد ملموس در طی شش سال مدیریت رابیان کنند؟گردشگری در استان کاملا نابود شده هیچ برنامه ای ندارند برید اداره یک نفر راضی نیست وبخش خصوصی کاملا دلسردند امیدی به آینده نمیبینند.
محمدرضا
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
زمان انتخابات شده اینها تبلیغاتی بیش نیست همه اینها در حد حرف هستش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار