امروز خبرنگار تابناک در شهرستان ایوان ماموریت یافت تا در گفتگو با فرماندار محترم شهرستان ایوان ،چرایی تعطیلی پروژه کمربندی ایوان راجویا شود ،اما اصرار چند باره خبرنگار بی نتیجه ماند وآقای فرماندار تنها در چند نویت پیشنهادی از سوی خبرنگار به این بسنده کرد که" وقت ندارم"!
کد خبر: ۷۶۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 15 July 2019

تابناک ایلام::یکی از مهمترین شاخص های تمایز یک مدیر موفق ویا مدیری که چیزی برای ارایه در چنته ندارد ،میزان ارتباط آنها با خبرنگاران واصحاب رسانه است ،بدین معنا که مدیر پرکار و پرتلاش همواره از برقراری رابطه با خبرنگار با گشاده رویی استقبال می کند ،اما مدیری که چیزی برای بیان کردن ندارد ویا به تعبیر فایل عملکردش خالیست ،همواره از خبرنگار گریزان بوده وسعی می کند با ترش رویی او را از خود دور کند.

در کنار این موضوع پیش گفته شده ،نقش خبرنگاران واصحاب رسانه در تبیین عملکرد دستگاهها درراستای جلب رضایت عمومی و همچنین پیگیری مشکلات و نارسایی ها بر کسی پوشیده نیست ،برهمین اساس است که بسیاری از مسئولین دولتی وحاکمیتی نقش پررنگ خبرنگار ورسانه را پذیرفته وبر ضرورت همکاری و ارتباط با آنها تاکید ورزیده اند.

دردنیای کنونی که دنیای ارتباطات نامیده شده و با ورود ابزار نوین خبررسانی به اندرون خانه های مردمی مجموعه درهم تنیده وبیشماری از رسانه های بی نام ونشان را تشکیل داده است ،دستگاههای دولتی،سازمان ها وحتی زندگی شخصی آنان همچون آکواریمی در معرض دید همگانی قرار گرفته ودر کسری از ثانیه اخبار اتفاقات وحوادث وحتی دعواهای درون خانوادگی آنان در معرض نمایش عمومی قرار می گیرد.

این رشد سریع و خیره کننده رسانه های نوین ،صرفنظر از نکات ضعف ومفاهیم تازه ای که از آنها استنتاج می شود چیزی از ارزش های یک رسانه رسمی که در سه محور اصلی وحرفه ای ؛صحت ،سرعت ودقت مبادرت به تهیه ،تدوین ،ویرایش وانتشار خبر می کنند کم نکرده وچه بسا جای خالی آنها در دنیای رسانه می تواند آسیبهای جبران ناپذیری براخلاق با تمام وجوه خود بر جای بگذارد ،همان ارزش معروفی که از آن بعنوان رکن چهارم دمکراسی یاد می شود!

جای بسیار تامل و البته تاسف است که درچنین شرایط خطیری بسیاری از مدیران با هزینه فراوان خود را به رسانه نماهای غیررسمی ،غیرحرفه ای وبی نام ونشانی آویزان کرده تا درسایه آنها بتوانند با خوشه چینی عمل ناکرده خود را به نام عملکرد به مردم و افکار عمومی قالب نمایند،آن هم در دولتی که اول وآخر کلام وشعارش، ضرورت ارتباط گیری و نقش دهی به رسانه ها در تمامی زوایای مدیریتی است.

درحالیکه مدیرارشد استان ایلام از بدو ورود به استان بنا را بر همکاری تنگاتنگ با رسانه ها گذاشته وحقا که با پاسخگویی شبانه روزی به اصحاب رسانه ،به خوبی به این شعار خود جامه عمل پوشانیده است ،جای بسیار تاسف دارد که مدیر منصوب ایشان آنهم به عنوان مدیریک شهرستان نتواند خود رابا مدیر ارشدش انطباق داده وبا تبعیت ازمشی درست ایشان ،رسانه را جزء لاینفک دایره مدیریت امروزی به حساب آورد!

امروز خبرنگار تابناک در شهرستان ایوان ماموریت یافت تا در گفتگو با فرماندار محترم شهرستان ایوان ،چرایی تعطیلی پروژه کمربندی ایوان راجویا شود ،اما اصرار چند باره خبرنگار بی نتیجه ماند وآقای فرماندار در چند نویت پیشنهادی از سوی خبرنگار ،تنها به این جمله بسنده کرد که" وقت ندارم"!

اگر واقعا خبرنگار ما درپیک کاری آقای فرماندار به ایشان مراجعه کرده ویا اینکه اقای فرماندار بدلیل گم شدن در میان تعدد وکثرت طرح های بی شمار عمرانی ،اجتماعی وفرهنگی شهرستان ،نتواند از وقت خدمت رسانی به خلق بگذرد ،حرفی نیست وبه چنین مدیرانی باید دست مریضاد وخداقوت گفت!

اما آقای فرماندار بهتر است برای ما وافکار عمومی روشن نمایند که واقعا وقتی که برای دقیقه دقیقه آن از بیت المال حقوق دریافت می کنند صرف کدامین کار بزرک وموثر به حال مردم شهرستان نموده اند که اینچنین حاضر به اتلاف 5دقیقه از آن نبوده اند ؟!

آقای فرماندار! اگر واقعا وقت شریفتان را صرف برنامه ریزی برای رفع موانع  وتامین اعتبار اجرای پروژه کمربندی ایوان نموده ویا بر سر پروژه رفع نواقص وبازگشایی تونل اربعین حاضر شده اید، واقعا باید به شما خسته نباشید گفت وحرفی نیست !اگر برای تغییر چهره شهر ایوان که با قدمت چندین ساله خود هنوز چهره شهر به خود نگرفته  ویا آسفالت معابر وسنگ فرش نمودن معبر و کوچه هایش وقت گذاشته اید ،یا اینکه جهد خود رابر رفع منازعات شورا وشهردار برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان گذاشته اید ،ماهم دوست نداریم وقت شریفتان را تلف نماییم!

اماآقای فرماندار ! باور نداریم که شما وقت نداشته باشید ،چرا که وضعیت شهرستان ایوان بیانگر چیزی دیگریست !چون با وضعیتی که این شهرستان دارد و رنگ رخسار شهر خبر دهد از سر درونش !وقت شما حتی از مدیر یک مدرسه هم بیشتر است ! اگر هم وقت ندارید لااقل برای هیچ فرد وگروه دیگری نداشته باش ،ولو گعده های سیاسی !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
سلام
بابا خدا خیر فرماندار بده خب همکاری کن تا مشکلات ایوان انعکاس بدن و شاید کمی ایوان تحول کرد و این کمربندی راه افتاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار