ویتامین D که به نام ویتامین آفتاب نیز شناخته می شود یکی دیگر از مکمل هایی است که می تواند ابرهای سیاه افسردگی را کنار زده و نور خورشید را به زندگی شما بازگرداند.
کد خبر: ۷۶۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 20 July 2019

زمانی که در چاه سیاه افسردگی گرفتار شده اید، احساس تنهایی کامل و گرفتار شدن در چرخه معیوبی که به نظر می رسد هرگز نمی توانید از آن خارج شوید را تجربه می کنید.

6 مکمل غذایی برای مقابله با افسردگی

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، برای افراد مبتلا به افسردگی ممکن است این گونه به نظر برسد که دیگران شرایط آنها را درک نمی کنند. خود فرد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است حتی به طور کامل متوجه نباشد که این شرایط چرا و چگونه آغاز شده و چرا نمی تواند خود را از این شرایط نجات دهد.

داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند نیز ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشند. در همین راستا، مواردی مانند افزایش وزن، اختلال در عملکرد جنسی،بی خوابی، یبوست و دوبینی ممکن است به فهرست علائم ناخوشایند افسردگی اضافه شوند.

خبر خوب این است که داروهای رایج برای درمان افسردگی تنها راه حل موجود برای غلبه بر این بیماری نیستند. برخی مکمل های غذایی نیز می توانند به طور طبیعی در کاهش علائم نقش داشته و به فرد بیمار برای در اختیار گرفتن دوباره کنترل زندگی خود کمک کنند.

اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا-3 فواید سلامت مختلفی را ارائه می کنند و نقش آنها در مقابله با بسیاری مشکلات سلامت از نظر علمی تایید شده است. این مساله درباره افسردگی نیز صادق است.

اسیدهای چرب امگا-3 همانند آنچه در روغن ماهی یافت می شود به بهبود و تقویت عملکرد مغز کمک کرده و حتی التهاب مغز را کاهش می دهند.

چندین مطالعه ثابت کرده اند که این مواد مغذی علائم افسردگی را کاهش می دهند.

پروبیوتیک ها

آیا می دانستید که سلامت روده شما ارتباط مستقیمی با سلامت مغز و از این رو با علائم افسردگی شما دارد.

بر همین اساس بازگرداندن وضعیت سلامت مطلوب روده برای غلبه بر افسردگی و زیر کنترل گرفتن دوباره شرایط زندگی اهمیت دارد.

برای تحقق این هدف افزایش مصرف پروبیوتیک ها یکی از روش های مفید است. پروبیوتیک ها به افزایش جمعیت باکتری های خوب روده که در گوارش غذا، تقویت سیستم ایمنی و حتی کنترل قند خون تقش دارند، کمک می کنند.

برای دریافت پروبیوتیک ها می توانید از مکمل های غذایی استفاده کرده با مصرف غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده مانند کیمچی، کامبوچا، کلم ترش، کفیر و ماست (نمونه هایی که حاوی باکتری های زنده هستند) را مد نظر قرار دهید.

ویتامین D3

ویتامین D که به نام ویتامین آفتاب نیز شناخته می شود یکی دیگر از مکمل هایی است که می تواند ابرهای سیاه افسردگی را کنار زده و نور خورشید را به زندگی شما بازگرداند.

زمانی که پوست بدن انسان در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D به طور طبیعی در بدن تولید می شود. مطالعات نشان داده اند که این ماده مغذی می تواند به اندازه داروهای ضدافسردگی در مقابله با علائم این بیماری موثر عمل کند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین های B بیشتر به واسطه توانایی خود در تقویت سطوح انرژی شناخته شده هستند و همچنین برای عملکرد مطلوب مغز نیز اهمیت دارند. سطوح پایین این مواد مغذی با افسردگی پیوند خورده است. ویتامین B12 و اسید فولیک مهم‌ترین اعضای خانواده ویتامین B برای مقابله با افسردگی هستند، اما شما می توانید از مکمل های B کمپلکس با کیفیت بالا نیز استفاده کنید.

جینسنگ

جینسنگ یک گیاه دارویی است که قرن ها در پزشکی سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته و توانایی خود در کنترل افسردگی و استرس را نشان داده است.

مخمر سنت جان

مخمر سنت جان یک گیاه دارویی دیگر است که توانایی خود در مقابله با افسردگی و اثربخشی به اندازه داروهای شایع ضد افسردگی مانند داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای و مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) را نشان داده است.

این در شرایطی است که مخمر سنت جان عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارد.

اما از آنجایی که این گیاه دارویی می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشد، پیش از آغاز مصرف باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار