مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در چهار ماهه نخست امسال، تولید فرش دستباف از سوی مددجویان کمیته امداد استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 15 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، سید جواد رضوی اظهار داشت: از ابتدای امسال 220 متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در نهبندان تولید شده است.
وی افزود: در سال گذشته تعداد 200 نفر از مددجویان نهبندان به بافندگی فرش اشتغال داشتند و موفق به بافت 52 تخته فرش در سه ماهه نخست سال شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی بیان داشت: میزان سود حاصله از فروش فرش‌های امسال مددجویان نهبندان یک میلیارد و 234 میلیون و 300 هزار ریال بوده که نسبت به سال 93 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
رضوی اذعان داشت: با توجه به ظرفیت منطقه این نهاد آمادگی دارد تا در رابطه با آموزش و اجرای طرح قالی‌بافی ویژه مددجویان اقدام کند.
وی افزود: فرش‌های بافته شده در طرح‌های خشتی، ریزماهی و گل فرنگ است و از اموراتی که توسط امداد برای بافندگان فرش انجام می‌شود، می‌توان به تهیه مواد اولیه و تحویل به آنان، نظارت مستمر، بازار فروش و بیمه قالی‌بافان اشاره کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از تولید 27 تخته فرش به متراژ 105 متر مربع توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سرایان در چهار ماهه سال‌جاری خبر داد.
رضوی ادامه داد: فرش‌های بافته شده توسط مددجویان سرایان با کیفیت بسیار بالا تولید و به ارزش 581 میلیون ریال به بازار فروش عرضه شده است.
وی، صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان کشور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه صنعت فرش در شرایط کنونی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 56 کارگاه قالی‌بافی در سرایان فعال است که شرایط را برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت فراهم کرده است.
رضوی با بیان اینکه از طریق کارگاه‌های قالی‌بافی در سرایان برای 132 نفر اشتغال ایجاد شده، یادآور شد: تعداد 195 طرح مشاغل خانگی در سرایان فعال است که در چهار ماهه سال جاری 110 تخته فرش به متراژ 342 متر مربع در این سرفصل نیز تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار