فرماندار آبدانان گفت: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله اواخر مرداد سال گذشته در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 15 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،مجید عسگری روز شنبه در آستانه نخستین سالگرد وقوع زلزله 6،2 ریشتری در بخش مورموری از توابع این شهرستان گفت: عملیات احداث و بازسازی مناطق زلزله زده شهری و روستایی این شهرستان توسط مالکان این واحدها و با نظارت و حمایت دولت و نهادهای متولی در حد مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.
وی افزود: بازسازی هشت هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده بر اثر این زمین لرزه هم اینک در جریان است و بر اساس آخرین ارزیابی های کارشناسان بنیاد مسکن بازسازی این مناطق 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
فرماندار آبدانان یادآور شد: 40 درصد این واحدها تکمیل شده و مابقی نیز تا پایان سالجاری موری بهره برداری قرار می گیرند.
عسگری تاکید کرد: اعتبارهای مرحله دوم زلزله آبدانان نیز مورد تصویب و تایید هیات دولت قرار گرفته و بزودی عملیات پرداخت آن توسط بانک های عامل شهرستان به متقاضیان آغاز می شود.
وی بازسازی را فرصت مناسبی برای مردم دانست و افزود: 90 درصد اعتبارهای مورد نیاز تعمیر پنج هزار واحد مسکونی نیز در این شهرستان پرداخت شده و مابقی نیز با سرعت قابل قبولی در حال پرداخت است.
فرماندار آبدانان اضافه کرد: سقف تسهیلات بازسازی واحدهای احداثی زلزله زدگان با موافقت هیات دولت از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافته و 50 میلیون ریال نیز بصورت بلاعوض به مردم خسارت دیده پرداخت می شود.
عسگری از آبدانان بعنوان یک کارگاه عمرانی یاد کرد و گفت: پارسال یک هزار و 200 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده به این شهرستان تزریق شد و تخصیص و صرف این مبلغ در منطقه زمینه ایجاد اشتغال برای صنوف مختلف خدماتی، عمرانی و صنعتی را مهیا کرده است.
وی با قدردانی از بانک های عامل در همکاری با مردم، از صاحبان واحدهای خسارت دیده خواست بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی و بنا بر اعلام مدیران بانک ها برای اخذ تسهیلات خود به شعب بانک در شهرستان مراجعه کرده و از حضور و مراجعه بی مورد و خارج از مقررات به بانک ها که مانع سرعت عمل می شود، بپرهیزند.
فرماندار آبدانان تعداد واحدهای آموزشی خسارت دیده در اثر زمین لرزه سال گذشته را هشت مورد اعلام کرد و افزود: در تلاشیم تا این واحدها را تا اول مهر آماده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا دانش آموزان سال جدید تحصیلی را در مکان های مقاوم و نوساز آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، در اثر زلزله 6/2 ریشتری 27 مرداد سال گذشته در شهرستان آبدانان، 13 هزار واحد مسکونی این شهرستان بویژه در بخش مورموری بین 20 تا 100 درصد خسارت دیدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار