کد خبر: ۷۷۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 13 September 2019
در سال ۲۰۱۸ صنعت بانکداری در جهان ۱.۳ تریلیون دلار سودآوری خالص داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست، شکی نیست که خدمات مالی در هر نقطه‌ای از جهان جز سودآورترین صنایع هستند تا جایی که اقتصاد برخی کشور‌ها کاملا مبتنی به بانکداری است. به طور متوسط ۵.۱ درصد کل تولید ناخالص داخلی جهانی را صنعت بانکداری تشکیل می‌دهد.

۳۰ بانک بزرگ جهان در سال ۲۰۱۹ ارزشی معادل ۳.۵ تریلیون دلار داشته‌اند که در این بین، ۳۶ درصد این بانک‌ها در آمریکا مستقر هستند و پس از این کشور، چین با ۲۵ درصد و استرالیا و کانادا مجموعا با ۱۶ درصد قرار دارند. انگلیس با ۶ درصد و اتحادیه اروپا و ژاپن با ۲ درصد دیگر مناطقی هستند که میزبان بانک‌های بزرگ جهان هستند.

در حال حاضر بانک " جی پی مورگان" با دارایی‌هایی به ارزش ۷.۴ تریلیون دلار، با ارزش‌ترین بانک در آمریکا محسوب می‌شود و پس از این بانک نیز بانک اف امریکا، سیتی گروپ، ولز فارگو و گلد من ساکس قرار دارند.

تا پایان سال ۲۰۱۸، بانک‌های آمریکایی ۴۰۳ میلیارد دلار سودآوری خالص داشته‌اند که این رقم برای چین ۳۳۳ میلیارد دلار و برای اتحادیه اروپا ۱۹۸ میلیارد دلار بوده است.

در بین کشور‌های جهان، سنگاپور بیشترین وابستگی را به صنعت بانکداری دارد؛ به گونه‌ای که ۱۳.۱ درصد اقتصاد این کشور را بانکداری تشکیل می‌دهد. این رقم برای چین ۶.۶ درصد، آمریکا ۵.۴ درصد و کانادا ۶.۵ درصد است. در بین دیگر کشور‌های جهان، صنعت بانکداری ۶.۸ درصد اقتصاد انگلیس، چهار درصد اقتصاد فرانسه، ۶.۶ درصد اقتصاد سوئیس، ۳.۸ درصد اقتصاد آلمان، ۴.۳ درصد اقتصاد سوئد، ۷.۱ درصد اقتصاد استرالیا و ۵.۱ درصد اقتصاد روسیه را تشکیل میدهد.

در بین کشور‌های نوظهور نیز ۲.۵ درصد اقتصاد هند، ۲.۴ درصد اقتصاد عربستان، چهار درصد اقتصاد امارات، ۴.۵ درصد اقتصاد ترکیه و ۷.۵ درصد اقتصاد آفریقای جنوبی مبتنی بر صنعت بانکداری است.
 
 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار