مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ضمن تشریح آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام، گفت: سینما قدس شهر ایلام در مراحل اخذ پروانه است.
کد خبر: ۷۷۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 14 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار داشت: سینما قدس ایلام که سال ۱۳۹۲ به دلیل عدم استحکام بنا و با هدف بازسازی، تخریب و سپس به پارکینگ تبدیل شد، در سال ۱۳۹۷ طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ایلام و مالک خصوصی، زمینه ازسرگیری فرایند بازسازی و تبدیل کاربری آن به تجاری- فرهنگی فراهم و پس از موافقت کمیسون ماده ۵ کارگروه‌ زیربنایی استان و حمایت شهرداری ایلام، مراحل اخذ پروانه و ساخت پردیس تجاری - سینمایی با چندین پرده سینما را طی می‌کند.

وی بیان داشت: نخستین پردیس سینما امید ایلام که مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان، هنرمندان و اهالی رسانه کلنگ‌زنی شد، با چهار سالن مدرن و ظرفیت ۴۰۰ صندلی در بلوار ابوالفضل شهر ایلام در حال اجرا است.

خودآموز عنوان کرد: این پروژه براساس تفاهم‌نامه مشترک موسسه سینما شهر(وابسته به سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و شهرداری ایلام با حمایت سازمان برنامه و بودحه و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور و با سرمایه‌گذاری شهرداری ایلام به عنوان اولین پروژه سینما امید در کشور اجرا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار داشت: نصب تجهیزات پخش دیجیتال در سالن آمفی تئاتر شهرستان‌های ایوان و آبدانان که با حمایت سازمان امور سینمایی کشور و فرمانداران این دو شهرستان انجام شده است در آینده نزدیک با عنوان سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان افتتاح خواهند شد.

حمایت از فعالیت های سینمایی در ایلام

وی تصریح کرد: فعالیت سینما سیار در شهرستان‌های استان از دیگر اقدامات اداره کل و انجمن سینمای جوانان- دفتر ایلام است که پیش از این در شهرستان دره‌شهر استقرار یافت و به دلیل عدم استقبال و فعالیت مناسب به شهرستان دهلران منتقل شده است.

خودآموز بیان داشت: تجهیز مینی سینمای انجمن سینمای جوانان- دفتر ایلام در سال ۹۷ زمینه مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی، پاتوق فیلم و عکس و... فراهم کرده است.

وی گفت: حمایت از برگزاری رویدادهای ملی شامل جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره ملی فیلم کودکان و نوجوانان توسط اداره کل و اکران فیلم در مناطق آسیب‌پذیر استان توسط انجمن، از دیگر فعالیت‌های موثر در حوزه فیلم و سینما است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام عنوان کرد: حمایت ۳ میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم سینمایی مستطیل قرمز با موضوع ایثار و شهادت و سایر حمایت‌های جانبی از تولیدات بومی، اقدامی دیگر در زمینه توجه به آثار سینمایی استان است.

وی افزود: فعالیت مستمر سینما فرهنگ ایلام و استقبال خوب همشهریان ایلامی از فیلم‌های روز سینمای ایران، مایه بسی خرسندی و امیدواری است.

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و سازمان امور سینمایی کشور در سال ۹۸ نویدبخش جهش ویژه‌ای در زمینه گسترش فضاهای سینمایی و حمایت از فعالیت‌های تولیدی، آموزشی و فرهنگی در سال جاری خواهد بود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار