مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه ۲۵ شهریور آخرین‌مهلت ارسال اثر به ششمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام است از ارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره خبر داد .
کد خبر: ۷۷۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 14 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور  اظهار کرد: ششمین سوگواره ملی علمدار کربلا در سال جاری با محوریت «آواها و نواهای عاشورایی» ویژه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در مرکز این استان برگزار می‌شود .

وی بابیان اینکه این سوگواره در رشته‌های «مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی خوانی» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: آخرین‌مهلت ارسال به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا 25 شهریور سال جاری است .

چراغی‌پور گفت: شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در حوزه آواها و نواهای عاشورایی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از دیگر اهداف این سوگواره برشمرد .

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: سوگواره ملی علمدار کربلا در 5 سال گذشته در دو بخش عکس و شعر در ایام اربعین حسینی برگزار می‌شده است که در سال جاری بنابر پیشنهاد ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و تائید در گردهمایی مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، در بخش آواها و نواهای عاشورایی برگزار می‌شود .

  وی بابیان اینکه مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا در نیمه اول مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور نمایندگان تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) و اجرای منتخب آواها و نواهای عاشورایی توسط هنرمندان عاشورایی از برنامه‌های شاخص این سوگوار خواهد بود.

چراغی پور همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس اربعین حسینی در حاشیه برگزاری این سوگواره به همت بسیج هنرمندان استان ایلام خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان عکاس استان ایلام که در ایام اربعین حسینی ثبت‌شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار