بدون شک با آغاز موج بازگشت ها این مشکل از سمت کربلا تا مرز مهران تشدید خواهد شد وکمبود وسایل نقلیه جابجایی زائرین وهمچنین نبود نظارت بر کرایه ها ،مشکلات جدی بر زائرین هموطن تحمیل خواهد کرد ،تا فرصت باقیست بایستی فکری به حال این موضوع کرده وزمینه اعزام تعداد زیادی اتوبوس به درون خاک عراق فراهم شده والبته بازگشت از مهران به سمت دیگر شهرها نیز مدیریت شود .
کد خبر: ۷۸۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 13 October 2019

تابناک ایلام::کمتر از هفت روز مانده به برگزاری بزرگترین رویداد جهان اسلام ،مسیرهای منتهی به مرز مهران مملو از جمعیت عاشقانی شده که سختی ها ،مشکلات ،تشنگی وگرسنگی ومعطلی چند ساعته درترافیک وساعتها ایستادن در صف خروج آن هم در گرمای مهران، کمترین تزلزلی در عزم وارده پولادین آنان وارد نکرده است .

آری این روزها پایانه مرزی مهران بعنوان اصلی ترین خروجی کشور روزهای سنگین کاری خود را پشت سر می گذارد ،ورود وخروج روزانه بیش از دویست زائر ورتق وفتق امور حمل ونقل ،رفاه  وامنیت این حجم نیرو کار کوچکی نیست ،بلکه کاری بس بزرگ است که تحقق آن تنها در سایه عشق و علاقه وکار ایثارگرانه ممکن خواهد شد.

انصافا مردمان سخاوتمند و مدیران جهادی عاشق امام حسین استان تا این لحظه کم فروشی نکرده اند ،هرآنچه در چنته داشته اند در کف اخلاص گذاشته تا مبادا بر چهره زائری غبار سختی ونگرانی بنشیند،باید این همه سخاوت وتلاش مجاهدانه را قدردان بود ویه یکایک مردان وزنان تلاشگر این عرصه معنوی خدا قوت گفت .

فرقی هم ندارد ،چه خادم موکب باشی ،چه سرباز راهور یا مامور کنترل گذرنامه ،چه راننده اتوبوس چه خباز،چه مامور نظامی چه سرباز گمنام  یا مامور انتظامی ،رسانه ای باشی ،کارمند باشی یا مدیر ،فرماندار یا استاندار ،عرب باشی یا عجم ،فرقی ندارد ،مهم این است که همه در زیر پرچم سرخ حسینی گرد هم آمده ایم ،حقا که اینجا تجسم عینی "حب الحسین یجمعنا"شده است و این تجسم چه زیبا تابلویی راپیش چشمان حیرت زده جهانیان قرار داده است!

استان ایلام در روزهای اخیر رکوردهای مثال زدنی در خدمات رسانی و ورود وخروج زائرین برجای گذاشته است،با وجود بی سابقه ترین حضور وتراکم جمعیتی در مرز مهران که به گفته مسئولین ستاد اربعین بیش از 56درصد ترددها از این مرز صورت گرفته وپیش بینی می شود که در روند بازگشت ،پایانه مرزی مهران وجاده های ایلام رکوردهای جدیدتری را به ثبت برسانند،اما باید گفت که پذیرایی از زائرین وتامین مایحتاج ضروری آنان در مهران بخوبی مدیریت شده است.

اما گزارش میدانی خبرنگار تابناک از زرباطیه عراق مبین تحمیل مصائب ومشکلاتی به زائرین اربعین در آنسوی مرز است. هرچند باپیگیری ودستور رییس ستاد اربعین استان ایلام اقدامات بسیارخوبی در حوزه تامین آب معدنی و آبرسانی تانکرهای آبرسانی به درون خاک عراق بخشی از کمبودهای این حوزه را مرتفع کرده است ،اما طرف عراقی در این خصوص دچار شوک و اهمال در تامین آب شرب زائرین شده است .

نکته مهمتری که در گزارش خبرنگار ما خودنمایی می کند ولازم است مسئولین وزارت کشور به صورت ویژه آن را از مبادی قانونی در کشور عراق پیگیری نمایند ،نبود لجستیک کافی برای انتقال زائرین از زرباطبه وحله به سمت کربلاست،معدود وسایل حمل ونقل موجود در منطقه نیز با تحمیل هزینه های چندصد هزار تومانی مبادرت به انتقال زائرین می نمایند.

بدون شک با آغاز موج بازگشت ها این مشکل از سمت کربلا تا مرز مهران تشدید خواهد شد وکمبود وسایل نقلیه جابجایی زائرین وهمچنین نبود نظارت بر کرایه ها ،مشکلات جدی بر زائرین هموطن تحمیل خواهد کرد ،تا فرصت باقیست بایستی فکری به حال این موضوع کرده وزمینه اعزام تعداد زیادی اتوبوس به درون خاک عراق فراهم شده والبته بازگشت از مهران به سمت دیگر شهرها نیز مدیریت شود .

مسئولین ستاد اربعین استان بایستی به صورت ویژه مشکلات موجود در عراق را به مسئولین ستادمرکزی اربعین منعکس نموده وزمینه مرتفع نمودن آن را فراهم آورند .برپایه گزارش خبرنگار ما از عراق ،تعداد بی شماری زائر گرفتار سوء مدیریت طرف عراق شده وبا گذشت زمان وافزایش جمعیت بازگشتی به کشور این مشکلات تشدید تر شده وگرفتاری های جدی متوجه زائرین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار