جلال میرزایی در نطق میان دستور؛
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس گفت: کردهای سوریه همچون سایر مردم سوریه در سال های اخیر قربانی استفاده برخی از کشور در استفاده ابزاری از تروریست برای پیش برد منافع نا مشروع خود بداند و روا نیست در سکوت مجامع بین المللی این بار قربانی محاسبات غلط دولتمردان ترکیه شوند.
کد خبر: ۷۸۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 14 October 2019

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس گفت: کردهای سوریه همچون سایر مردم سوریه در سال های اخیر قربانی استفاده برخی از کشور در استفاده ابزاری از تروریست برای پیش برد منافع نا مشروع خود بداند و روا نیست در سکوت مجامع بین المللی این بار قربانی محاسبات غلط دولتمردان ترکیه شوند.

به گزارش تابناک ایلام؛در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همکاران و ملت شریف ایران در شرایطی که از آقای اردوغان انتظار می رفت به استقرار ثبات در سوریه کمک کند و با درس گرفتن حادثه کوبانی به بازنگری در راهبرد دولت در قبال مناطق کرد نشین سوریه مبادرت بورزد اما در اقدامی غیر قابل  توجیه به حمله مجدد به این مناطق روی آورده است.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس ادامه داد: این تهاجم نتیجه ای جز قتل، تخریب و آواره کردن کودکان و زنان در پی نداشته است کما اینکه تا کنون بیش از 100 هزار نفر از خانه خود آواره شده اند.

وی با تاکید براینکه  در ماه های اخیر هیچگونه اقدام خاصی از ناحیه مناطق کرد نشین سوریه علیه امنیت ترکیه صورت نگرفته است بیان داشت: بنابراین حمله ترکیه قابل توجیه نیست و محکوم است چرا که به زیان همبستگی میان اقوام در منطقه است دولت ترکیه باید متوجه شود که ادامه این عملیات نه تنها به صلح و امنیت پایدار برای آن کشور نمی انجامد بلکه منجر به فعال شدن شکاف های قومی در منطقه می شود حتی زمینه برای تقویت داعش فراهم می سازد لذا از وزارت خارجه انتظار می رود جهت پایان دادن به این عملیات ورود کند و تنها به ارائه پیشنهاد میانجیگری اکتفا نکند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس اظهار داشت: کردهای سوریه همچون سایر مردم سوریه در سال های اخیر قربانی استفاده برخی از کشور در استفاده ابزاری از تروریست برای پیش برد منافع نا مشروع خود بداند و روا نیست در سکوت مجامع بین المللی این بار قربانی محاسبات غلط دولتمردان ترکیه شوند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: حمله به نفتکش ایران در دریای سرخ که چندمین حمله به نفتکش ایرانی در دو سه ماه اخیر است، با هدف افزایش تنش ها در منطقه صورت گرفته، هیات حاکمه عربستان باید متوجه باشد که این قبیل اقدامات توسط رژیم صهیونیستی و با هدف درگیر کردن دو کشور صورت گرفته، کما اینکه راهبرد این رژیم همواره درگیر کردن کشورهای مسلمان با یکدیگر به منظور تضعیف آنها بوده است.

عضو  کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این راستا پس از سوریه، عراق و مصر اکنون این رژیم تمام توجه خود را بر روی درگیر کردن ایران و عربستان متمرکز کرده است، مسئولین جمهوری اسلامی ایران و عربستان همچنان که مسئله حج تمتع را بدون واسطه حل و فصل کرده اند قادرند و باید اختلاف های فعلی میان دو کشور را کاهش دهند، ادامه وضعیت فعلی به زیان کشورهای منطقه و از همه مهمتر ملت ها دو کشور است و هزینه آن را ملت های دو کشور پرداخت می کند بنابراین انتظار می رود وازرت امور خارجه اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشد.

جلال میرزایی در بخش دیگر نطق خود اظهارداشت: اخیرا تعداد 60 نفر از همکاران با امضای نامه ای از شورای نگهبان خواسته اند مصوب مجلس در رابطه  طرح انتزاع بازرگانی از وزارت صمت را رد کند، این نوع رفتار نه تنها کمکی به حفظ جایگاه مجلس و شأن نمایندگان نمی کند بلکه با اصول مردم سالاری مغایر است چرا که نمایندگان مخالف در جریان بحث پیرامون این موضوع فرصت ابراز مخالفت داشته اند و می دانند تفسیر قانون عادی به فرض مغایرت طرح با برنامه بر عهده مجلس است و شایسته آن بود به این شیوه نادرست متوسل نمی شدند و اگر نظری داشتند از طریق مجلس اقدام می کردند، در واقع این نوع اقدامات یعنی مخالفت مصوبات مجلس اگر از ناحیه انجمن ها، مجامع و احزاب صورت گیرد محل ایراد نیست اما از سوی نمایندگان درست نیست و باعث تضعیف جایگاه مجلس می شود.

نحوه مبارزه با فساد نیازمند بازنگری جدی است

وی با اشاره به شیوه مبارزه با فساد گفت: هر فردی که دل در گرو اعتلای این کشور داشته باشد باید با فساد مخالف باشد، از اقدامات رئیس قوه قضاییه استقبال می شود اما نحوه مبارزه با فساد نیازمند بازنگری جدی است لزومی ندارد به جای تمرکز بر روی اصل موضوع این همه روی تبلیغات در این زمینه تمرکز شود، تبلیغات و بزرگنمایی می تواند ضمن افزایش انتظارات مشکلاتی را به وجود آورد.

این نماینده مجلس تاکید دارد: شکاف میان انتظاراتی که بر اثر تبلیغات شدت می گیرد با اقداماتی که انجام می گیرد می تواند اعتماد اجتماعی را تحت شعاع قرار دهد،  بهتر است و باید اجازه داده شود که مردم نه با تبلیغات بلکه با مشاهده اقدامات انجام شده آثار این مبارزه را لمس کنند.

میرزایی گفت: جناب رئیس جمهور، اعضای دولت و همکاران اکنون که با عنایت و توجه مقام معظم رهبری مراسم اربعین هرسال باشکوه و عظمت خاصی برگزار می شود مردم استان ایلام توفیق خادمی زوار اباعبدالله حسین(ع) را افتخاری برای خود می دانند اما برای ارائه خدمات بیشتر و رضایت بخش نیازمند امکانات بیشتری به خصوص در حوزه زیرساخت ها هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس ادامه داد: دراین راستا مردم و مسئولین استان از دولت و سازمان برنامه و بودجه انتظار دارند اعتبارات کافی در بودجه سال آینده برای چهاربانده کردن مسیر ارتباطی کرمانشاه- ایلام- مهران در نظر بگیرند و مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه به این مهم عنایت بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در این رابطه از هیات رئیسه مجلس می خواهم کارگروهی مرکب از روسای کمیسیون های برنامه و بودجه، عمران و امنیت ملی به همراه نمایندگان سه فراکسیون برای بررسی روند خدمات ارائه شده و نیز مشکلات و کمبود ها به ایلام و مهران اعزام شوند.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام همچنین خواهان تسریع در صدور کار پروژه راه آهن کرمانشاه به ایلام هستند این پروژه علاوه بر کاهش بار ترافیکی مسیر اربعین می تواند نقش مهمی در توسعه استان و تسهیل تجارت با عراق داشته باشد.

میرزایی گفت: از وزیر کشور می خواهم علاوه بر توجه به تصویب طرح جامع اربعین که به تصویب مسئولین استان و استانداری ایلام رسیده نسبت به ارتقای منطقه آسمان به بخش دستور لازم صادر کند چرا که این منطقه شرایط لازم برای ارتقا را دارد و در مناطقی در کشور که شرایط شان کمتر از این منطقه بوده این ارتقا صورت گرفته است، نباید به گونه ای عمل شود که مردم ما در ارتباط با برخی از تصمیم ها احساس تبعیض کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از سازمان برنامه و بودجه می خواهم قبل از شروع فصل زمستان نسبت به اجرایی کردن مصوبه هیات دولت در رابطه تملک اراضی اقدام کند و اعتبار مورد نیاز را تخصیص دهد، تعلل دراین زمینه مشکلاتی را در فصل زمستان به وجود می آورد./

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
عالی.. دمش گرم
انسانیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
درود بر دکتر میرزایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
دکتر باسواد مایه افتخار استانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار