در حالیکه کشور در آستانه انتخابات مهمی قرار گرفته وسابقه رویدادهای گذشته در کشور نیز بیانگر سوء استفاده یک جریان سیاسی از اتفاقات سیاسی ،امنیتی ،قضایی وبین المللی در راستای تخریب وتضعیف جایگاه رقبای سیاسی خود بوده ،حداقل انتظار از دستگاههای امنیتی پرهیز از قرار گرفتن این افتخار بعنوان اهرمی برای قدرت نمایی های سیاسی در انتخابات پیش روست .
کد خبر: ۷۸۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 15 October 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته خبری بر روی خروجی رسانه های کشور قرار گرفت ودر آنی به بحث اول فضای مجازی کشور تبدیل شد ،خبر هم این بود "روح‌الله زم سرشبکه کانال وسایت آمد نیوز در دام نیروهای اطلاعات سپاه قرار گرفت .جالبترین قسمت این خبر ،انتشار آن با آرم سازمان اطلاعات سپاه بر روی کانال آمدنیوز بود.واین اتفاق چیزی جزکنترل نیروی های سپاه بر کانال وادمین های آن معنا ومفهوم نمی یافت.

دیری نپایید که بازار خط ونشان کشیدن ها برای برخی چهره های موهوم سیاسی داخلی کشوردر فضای مجازی  حسابی گرم شد ،انتشار تصویر روح الله زم در کنار پرچم جمهوری اسلامی وسپاه پاسداران و درج مطلب کوتاه "این تازه شروع ماجراست.."به بهانه ای برای تشدید مواضع انتقام جویانه سیاسی و شکل گیری  برخی تحلیل وتفسیرها مبدل شد.

اگرچه اقدامات مخرب و فعالیت های هماهنگ شده این جریان رسانه ای با سرویس های جاسوسی بیگانه وتمرکز آنان بر ایجاد بلوا وآشوب ،حرکت در مسیر برنامه های براندازانه دشمنان نظام و تخریب وبستن هرگونه اتهام وتوهین به مسئولین تراز اول نظام از دید هر ایرانی پنهان نمانده واقدام اخیر دستگاه های امنیتی کشور در به اختیار گرفتن سرشبکه آمد نیوز را افتخاری بزرگ برای پاسداران وسربازان گمنام این مرز وبوم تلقی کرده وبدان می بالند ،اما این موضوع مهم واثرگذار نبایستی تحت شعاع برخی رفتارهای انتقام حویانه قرار گیرد .

بیشتر بدانید

روح الله زم کیست و چگونه به دام افتاد؟

اینک که زم در اختیار دستگاههای امنیی کشور قرار داشته و اولین اعترافات ایشان نیز گویای این واقعیت است که این عنصر خام و فریب خورده دستگاههای اطلاعاتی بیگانه در همان لحظات ابتدایی تمامی اطلاعات مورد نیاز دستگاههای امنیتی در راستای شناسایی رابطین داخلی آمد نیوز را در اختیار آنان قرار داده است،لذا انتظار هر ایرانی دوستدار نظام جمهوری اسلامی ایران ،تمرکز دستگاههای امنیتی وقضایی بر دستگیری تمامی افراد مرتبط بدون نگاه وجانبداری سیاسی و برخورد قضایی جدی با آنان است .

 در حالیکه کشور در آستانه انتخابات مهمی قرار گرفته وسابقه رویدادهای گذشته در کشور نیز بیانگر سوء استفاده یک جریان سیاسی از اتفاقات سیاسی ،امنیتی ،قضایی وبین المللی در راستای تخریب وتضعیف جایگاه رقبای سیاسی خود بوده ،حداقل انتظار از دستگاههای امنیتی پرهیز از تبدیل  این افتخار به ابزاری برای قدرت نمایی های سیاسی و قلع وقمع رقبا در انتخابات پیش روست .

همان موضوعی که  رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی بدان اشاره داشته اند .جلال میرزایی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد تا قوه قضاییه به پرونده روح الله زم با قاطعیت و عادلانه رسیدگی کند، گفت: نباید در ادامه راه به سمتی برویم که به طور قطره چکانی اطلاعاتی از روح الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم بلکه باید به دنبال سرچشمه اصلی باشیم.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستگیری روح الله زم، موسس آمدنیوز بیان کرد: روح الله زم، عملیات رسانه ای گسترده ای را با استفاده از اخباری که به دست آن می رسید علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود و اینگونه نبود که بدون اطلاعات موثق صحبت کند.

وی معتقد است: گروهی در داخل کشور که دسترسی قوی به اطلاعات داشتند، اسرار و اطلاعات کشور را که امانت بود و صرفا در سطوح حاکمیتی از آن ها استفاده می شد، در اختیار او قرار داده و بعضا برای تسویه حساب های سیاسی نیز از او استفاده می کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: اقدام سپاه در دستگیری روح الله زم بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر است. اما نباید اجازه داد تا در ادامه مسیر اشتباهی پیش گرفته شود. آقای رئیسی در واکنش به دستگیری روح الله زم اعلام کردند که قوه قضاییه مسیر قضایی قاطعانه و عادلانه را برای رسیدگی به پرونده این شبکه پیش خواهد گرفت، که تمام فعالان سیاسی و افرادی که دغدغه ثبات و امنیت کشور را دارند، حواستار پیمودن این مسیر هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: اما برخی از واکنش ها احتمال جهت دادن به این ماجرا برای تسویه حساب های سیاسی را در ذهن تقویت می کند. واکنش مدیر مسئول برخی از روزنامه ها نشان می دهد که گروهی به دنبال پیدا کردن سرنخی برای استفاده سیاسی از این ماجرا و تخریب رقبای خود هستند و در حقیقت به دنبال منبع اصلی و سرچشمه اصلی که اطلاعات را به آن ها داده است، نیستند.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه باید سرچشمه اصلی اطلاع رسانی به این گروه رسانه ای معاند پیدا شود، گفت: نباید در ادامه راه به سمتی برویم که به طور قطره چکانی اطلاعاتی از روح الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم. باید به دنبال سرچشمه اصلی باشیم. باید اجازه داد دستگاه قضایی به صورت عادلانه به پرونده این شبکه رسیدگی کند و نیازی نیست از الان برای یکدیگر خط و نشان بکشیم.

وی در پایان افزود: مشخص است افرادی که به این شبکه اطلاع می رساندند، خودی بوده اند اما باید اجازه داد روال قضایی طی شود و این افراد شناسایی شده و احضار شوند و دلایل این موضوع روشن گردد. برخی از جریانات که امروز انگشت اشاره به سمت آن ها رفته است، دسترسی چندانی به اخبار و اطلاعات ندارند. باید اجازه داد قوه قضاییه عادلانه این موضوع را پیش ببرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
سلام خیلی باعـث تاسف است که یک مملکت با داشتن دهها کانال تلویزیونی صدها سایت خبری دهها کانال رادیویی صدها مجله و روزنامه از مقابله با یک سایت خبری عاجز مانده ودست به روشهای غیر معمول برای برخورد با آن سایت ومدیر آن زده ومقامات کشور همگی شاد وشنگول شده اند اگر اعتماد به رسانه های داخلی بود هرگز آمد نیوز این مقدار مشترک نداشت کما اینکه در زمان جنگ رادیو عراق هزاران تهمت وافترا به مسئولین می زد وکسی به آن اهمیت نداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار