مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از ۱۳ مهرماه تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ زائر حادثه دیده از خدمات امدادی ارائه شده این جمعیت بهره مند شده اند.
کد خبر: ۷۸۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 16 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین عارفی اظهار داشت: این تعداد زائر در حوادث مختلف جاده ای و غیر جاده ای دچار حادثه شده بودند که از این شمار ۲ هزار و ۵۹۰ نفر مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکنون به ۲۵ حادثه جاده‌ای امداد رسانی شده است، افزود: از مجموع مصدومان این حوادث ۵۶ نفر توسط بالگرد و آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده‌اند که ۱۳ نفر نیز فوت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۱۶۹ نفر از زائران به صورت رایگان از خدمات تست قند خون و فشار خون در پایگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

عارفی اضافه کرد: طرح امداد و نجات اربعین تا اوایل آبان ماه توسط جمعیت هلال احمر ایلام ادامه خواهد داشت.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار