معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر هیات دولت به استان همدان هستیم، 16 درخواست و پیشنهاد مهم و اساسی در این شهرستان بررسی و معرفی شد که از پروژه های مهم و اثرگذار بوده و نیازمند نگاه ویژه دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۸۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 25 August 2015
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر هیات دولت به استان همدان هستیم، 16 درخواست و پیشنهاد مهم و اساسی در این شهرستان بررسی و معرفی شد که از پروژه های مهم و اثرگذار بوده و نیازمند نگاه ویژه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا؛مصطفی آزادبخت افزود: از دو ماه پیش که نمایندگان و کارشناسان ریاست جمهوری در استان و شهرستان حضور پیدا کردند، مهمترین خواسته ها و مطالبات ملایر در 16 مورد شناسایی و کار کارشناسی روی آنها انجام شد تا در جریان سفر هیات دولت ارایه و بتوانیم بهره کافی را ببریم.

وی احداث کنارگذر شهر ملایر با توجه به وجود ترافیک سنگین در ورودی های این شهر را از مهمترین درخواست ها عنوان کرد و اظهار کرد: برای کاهش حجم ترافیک ملایر و تردد وسایل نقلیه سنگین، احداث تقاطع غیرهمسطح میدان تعاون از دیگر مطالبات است که باید مد نظر قرار گیرد.

آزادبخت احداث مجتمع های آبرسانی در روستاهای ملایر با توجه به مشکلات آب شرب و مطالعات انجام شده، چهار خطه شدن محور ملایر به آورزمان و محور آورزمان به شوشاب و محور آورزمان به نهاوند و احداث دانشگده پزشکی در ملایر با توجه به وجود سه بیمارستان و فعال بودن دانشکده پرستاری را از دیگر نیازها عنوان کرد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان گمرک و بارانداز در شهر ملایر از دیگر خواسته های ما از هیات دولت است و نیاز است دفتر نمایندگی گمرک این شهرستان به اداره با چارت سازمانی مشخص ارتقا پیدا کند.

وی احداث کتابخانه مرکزی شهر، تخصیص اعتبار ملی برای احداث زیرگذر و تعریض میدان امام خمینی(ره) برای تسهیل در تردد مرکزی شهر ملایر و کاهش ترافیک موجود، احداث ساختمان دانشگاه علمی و کاربردی و تعیین تکلیف وضعیت ذوب آهن جعفری از نظر سرمایه بری و تسهیلات مورد استفاده از دیگر مطالبات ملایر برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای کشاورزی ملایر به منظور جبران سرمازدگی محصولات با پرداخت تسهیلات بلاعوض یا کم بهره هستیم.

آزادبخت گفت: همچنین درخواست اعتبارات و تسهیلات کم بهره برای کارگاه های صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان به منظور افزایش اشتغال و افزایش تولیدات و تعیین سرمایه گذار برای منطقه ویژه اقتصادی سامن را در سفر هیات دولت داریم.

وی در عین حال تخصیص اعتبارات ملی برای شهر زیرزمینی سامن و اخذ مجور برای بنای تاریخی و مجموعه باستانی نوشیجان جهت تبدیل آن به پایگاه را از دیگر درخواست ها در حوزه گردشگری عنوان کرد.

* 9 طرح نیمه تمام ملایر در انتظار جذب اعتبارات در سفر هیات دولت

فرماندار ویژه ملایر گفت: طرحهای نیمه تمام دسته دیگری از نیازها و خواسته های ملایر در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان همدان است که اتمام این طرحها نیازمند اعتبارات و بودجه های کافی است.

آزادبخت تکمیل پروژه جمع آوری فاضلاب شهر ملایر از مهمترین طرح های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از سال 82 این پروژه آغاز شده اما تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نگاه ویژه دولت را می طلبد.

وی تکمیل پروژه تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب آشامیدنی ملایر از سد کلان، تکمیل پروژه استادیوم پنج هزار نفری ملایر، تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب و تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه ملایر را از جمله این طرح ها برشمرد و بیان داشت: پروژه کتابخانه مرکزی دانشگاه ملایر در صورت تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار امسال بهره برداری می شود.

آزادبخت ادامه داد: تکمیل سد کلان ملایر و پروژه زهکشی اراضی پایین دستی سد کلان، تکمیل مصلی ملایر با 30 درصد پیشرفت فیزیکی توسط خودیاری و کمک های مردمی و تخصیص اعتبار برای ادامه طرح تعریض خیابان های شهدا و مصطفی خمینی(ره) با 50 درصد تعریض از دیگر طرح های نیمه تمام هستند.

وی تکمیل چهارخطه شدن محور سامن به بروجرد به عنوان یکی از محورهای اصلی شهرستان و کشور را از دیگر طرح های نیمه تمام دانست و افزود: قطعه اول به طول هفت کیلومتر در دست اجرا است و قطعه بعدی به طول هشت کیلومتر نیاز به اعتبارات ملی دارد.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: دسته سوم درخواستها و نیازمندیهای این شهرستان از هیات دولت، تخصیص بودجه ای برای فعالیتهای فرهنگی مانند تشکیل کلاسهای عقیدتی و قرآنی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و ایجاد بستری برای آماده سازی جوانان است.

آزادبخت با تاکید بر اینکه آماده استقبال شایسته و بی نظیر از ریاست جمهوری و هیات دولت هستیم، افزود: با توجه به استقبال خوب مردم از کاروان تدبیر و امید، پیش بینی ما این است که بیش از 10 هزار نفر از مردم ملایر به استقبال ریاست جمهوری در همدان اعزام شوند و هیچگونه محدودیتی برای اعزام شهروندان به این مراسم نداریم.

سوم شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت استان همدان میزبان کاروان تدبیر و امید است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار