استاندار ایلام
استاندار ایلام گفت:در همین چند سال اخیر میزان سرمایه گذاری در استان به شدت افزایش یافته و امروز با احتساب چندین پروژه جدید بیش از 21 هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و یا شروع به کار کرده اند .
کد خبر: ۸۲۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 04 February 2020
 
 به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای اداری که با حضورمعاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد ضمن تبریک دهه ی فجر بیان داشت: مصداق بارز  جای شهدا خالیست همین دهه ی فجر است که در این ایام جای شهدای اول انقلاب خالی است و امروز یاد شهید دلها و قلب ها و شهید نهضت های آزادی بخش و مقاومت ، امام شهدا و شهدای دفاع مقدس را گرامی می داریم .در دوران دفاع مقدس  ایلام کارهای بزرگی برای نظام انجام داد  و 8 سال عقب افتاد و هر چه می توانیم باید تلاش کنیم که جبران آن 8 سال مقاومت مردم استان در دوران دفاع مقدس انجام شود .
 

وی گفت:در همین چند سال اخیر میزان سرمایه گذاری در استان به شدت افزایش یافته و امروز با احتساب چندین پروژه جدید بیش از 21 هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و یا شروع به کار کرده اند .

استاندار ایلام در خصوص سفر رئیس جمهور به استان ایلام بیان داشت: قرار بود سفر رئیس جمهور به استان  اردیبهشت ماه   صورت پذیرد که به مردادماه و شهریورماه موکول شد  و بعد از آن پیشنهاد بعد از اربعین را دادیم و همین طور ادامه یافت که یک ماه قبل که قرار شد 4 شنبه انجام شود که به دلیل شهادت سردار سلیمانی  به تعویق افتاد .

وی ادامه داد:ما چندین پروژه بزرگ آماده افتتاح داریم ، پروژه های زیادی بیش از 8 ماه قبل شروع شده اند اما  اعلام عمومی  و کلنگ زنی رسمی انجام نشده است و در حال حاضر اواسط یا اواخر کار آنها ست  .پروژه های نفت و گاز بیش از 14 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آنها صورت گرفته است ،قرار داد با شرکت های خارجی در میادین نفتی آبان و پایدار ، شروع به کار لرزه نگاری در آبدانان، ایوان و ایلام و تقویت چاههای گاز و دیگر پروژه ها که  طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس بیش از 200 درصد سرمایه گذاری در استان داشتیم .

استاندار ایلام بیان داشت: نرخ بیکاری در استان  از سال 91 که بیش از 17 درصد بود و سال 96که 12 درصد بود به 1/8 درصد در سال جاری رسید ، اما علی رقم پایین آمدن نرخ بیکاری باز هم بیکاری جوانان بالاست .

استاندار گفت: در استان پروژه ی مهار آب ها بسیار  بزرگ است و قسمت مهم آن انجام شده است اما مورد استفاده نیست چرا که وزارت نیرو خط انتقال اصلی را تکمیل نکرده است ،  خطوط فرعی آن اجرا شده   و اگر استفاده نشود دچار مشکل می شود.

 وی در خصوص صادرات از طریق مرز مهران گفت: مرز مهران مزیت ویژه ای دارد که نمونه ی آن اربعین و صادرات است که در  8 ماهه ی گذشته بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات داشته ایم . 

وی گفت: در اربعین بیش از 10 شب بالای 200 هزار نفر تردد داشته ایم و اگر مرز چیلات باز شود نزدیک ترین مرز به عراق خواهد بود و تردد مرزی بسیار تسهیل می شود  .منطقه آزاد دو بار به مجلس رفت و اصلاح شد و امیدواریم  این بار هم با همکاری دولت مشکلات حل شود و ایرادات شورای نگهبان برطرف شود و به تصویب برسد.

وی اظهار داشت: پروژه ی مهران که فاز اول آن یک میلیارد و 200 میلیون دلار است وابسته به اروپا است و بدلیل مشکلاتی که داریم نمی توانیم آن را اجرا کنیم  اما دو پتروشیمی دیگر که وابسته به چین و هند هستند امیدواریم اجرایی شوند که برای  این دو 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سلیمانی دشتکی  گفت: در رابطه با زیرساخت های جاده ای،  برای بزرگ راه تهران -کربلا که از کرمانشاه به ایلام هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، دومین بحث راه آهن است که آرزوی دیرینه مردم است مقدمات آن انجام شده است که 17 کیلیومتر آن از اسلام آباد تا ایلام کلنگ زنی می شود پیشنهاد دادیم که این پروژه اگر کلنگ زنی شود با اعبتارات کم اجرا نمی شود و اگر پروژه می خواهد شروع شود با 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد . 

استاندار گفت:  درتقسیمات کشوری هم از دولت تدبیر و امید تشکر می کنم که کار بزرگی انجام دادند و دشت عباس  و هلیلان محروم و مظلوم که از نظر توسعه نیافتگی بسیار عقب افتاده بود را به  بخش و شهرستان ارتقاء دادند. و در خصوص ارتقاءچوار و آسمان آباد نیز امیدوارم به زودی به تصویب نهایی دولت برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار