اما امروز خبری قابل تامل  در فضای مجازی استان ایلام منتشر شد که با تمامی این پروتکل ها ودستورالعمل های بازدارنده در تضاد وتباین است . خبر هم این بود که الکل ارزان قیمت با ارایه کارت ملی در چند داروخانه سطح شهر توزیع می شود .
کد خبر: ۸۲۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 03 March 2020

تابناک ایلام::این روزها با پمپاژ مکرر خبرها ،توصیه ها وپروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا ،تقریبا همه مردم به مخاطرات این ویروس ،راههای انتشار و پیشگیری از آن شناخت کافی دست یافته اند.ویروس ناشناخته ای با اپیدمی پیش رونده که سرعت انتشار و شیوع آن به مراتب بیشتر  از دیگر ویروس هاست .

ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستادهای استانی  به منظور پبشگیری از ابتلای مردم مناطق مختلف کشور به تعطیل نمودن تمامی مکانهای مستعد از مدارس و دانشگاهها گرفته تا نمازهای جمعه وجماعات مبادرت ورزیده اند . فعالیت تمامی تالارها متوقف شده وبازارها به حالت تعطیل درآمده اند.

همه این پروتکل های برای این است که مکانهای با تجمع انسانی مستعد انتشار و انتقال این ویروس هستند ،بنابراین بنوعی یک شبه قرنظینه در تمامی شهرها وروستاها اجرایی شده تا مردم از مخاطرات این ویروس با سرعت شیوع بالا مصون بمانند.

اما امروز خبری قابل تامل  در فضای مجازی استان ایلام منتشر شد که با تمامی این پروتکل ها ودستورالعمل های بازدارنده در تضاد وتباین است . خبر هم این بود که الکل ارزان قیمت با ارایه کارت ملی در چند داروخانه سطح شهر توزیع می شود .

متاسفانه این سالها مردم ما بدلیل مشکلات اقتصادی به حضور در صف خرید اقلام دولتی عادت کرده اند ،وانتشار این خبر می تواند بستر حضور مردم و شکل گیری تجمعاتی را در این مناطق فراهم آورد که به مراتب خطر آفرین بوده ومی تواند زمینه را برای انتقال ویروس در شهر ایلام و آلوده نمودن مردم شهر فراهم آورد .

قطعا اقدام دادستان محترم ودستگاههای مسئول در شناسایی وبرخورد با محتکرین قابل ستایش است ،اما مخاطرات  این روش شکل دهی تجمعات مغایر با شیوه نامه های پیشگیری بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه آن هم برای خرید یک لیتر الکل به مراتب بیشتر از ماندن در خانه وضدعفونی نکردن با الکل است .

اگر هم تصور شود مراجعه کنندگان می توانند با ماسک زدن مانع از انتشار این ویروس یا ابتلای به شوند ،تصوری غیرعلمی وبرآمده از شناخت ناکافی از جنس ویروسی است که حتی قابلیت عبور از درزهای نامرئی جنس ماسک ها راهم داراست .

بنابراین انتظارمی رود دستگاههای مسئول خصوصا دانشگاه علوم پزشکی استان ،سریعا دستور توقف حضور مردم در داروخانه های یاد شده بمنظور دریافت الکل را صادر نموده وراه بهتری را برای دستیابی مردم به ابزار ضدعفونی در نظر بگیرند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار