به مناسبت هفته درختکاری ؛
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۴۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به مناسبت هفته درختکاری در استان ایلام کاشته یا توزیع می شود.
کد خبر: ۸۲۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 04 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت اله فتحی اظهار داشت: این نهال ها در نقاط مختلف استان و بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه کاشته می شود.

وی افزود: ادارات و نهادها و آحاد مردم در صورت تمایل می توانند برای دریافت نهال رایگان در هفته درختکاری به ادارات منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

فتحی تاکید کرد: هفته درختکاری امسال تحت شعاع بیماری ویروسی کرونا قرار گرفته و عمده برنامه های هفته درختکاری بدون حضور مردم و اجتماعات گوناگون برگزار می شود.

وی یادآور شد: این تصمیم با توجه به ممنوعیت برگزاری همایش و اجتماعات حسب مصوبه استانداری استان ایلام اتخاذ شده چرا که اولویت حفظ سلامت شهروندان و پرهیز از حضور آنها در اجتماعات است.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته علاوه بر زنگ درختکاری در مدارس و حضور در مدرسه های سطح استان،‌ بخشی از برنامه های درختکاری در سالن همایش های دانشگاه ایلام و با حضور صاحب نظران و اندیشمندان حوزه درختکاری و منابع طبیعی برگزار می شد اما امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها این برنامه نیز لغو شده است.

همه ساله در تقویم ملی ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته درختکاری نام گذاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار