دولت یازدهم؛ استقلال، عزت، غرور ملی
فرماندار ایوان گفت: بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار برای سال 94 در شهرستان ایوان منظور شده است.
کد خبر: ۸۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴ 26 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، «معروف بسطامی» در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ایوان اظهار کرد: در سال جاری برای عمران و توسعه شهری و روستایی در ایوان 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای 115 برنامه لحاظ خواهد شد افزود: این برنامه‌ها در بخش‌های گردشگری، راه و شهرسازی، عمران شهری و روستایی، آب و فاضلاب، آبرسانی عشایر، کشاورزی و دامداری، ساختمان‌های دولتی، فرهنگی و گردشگری خواهد بود.

فرماندار ایوان بیشترین میزان اعتبار در سال جاری را مربوط به عمران شهری دانست و اضافه کرد: 40 درصد از بودجه و اعتبارات سال جاری در حوزه عمران شهری ایوان هزینه خواهد شد.

بسطامی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی، ایجاد کانال‌های آبرسانی و استفاده بهینه از آب‌های سطحی، طرح‌های باغبانی در مناطق «پلیه» و «بانبکر» در راس برنامه‌های این حوزه قرار دارند خاطر نشان کرد: مطالعات استفاده از منابع آب‌های سطحی برای اجرای طرح‌های کشاورزی در مناطق مختلف از جمله منطقه «روان» نیز در برنامه لحاظ شده و نباید فراموش کرد که ایجاد و بهسازی جاده بین مزارع نیز منظور شده است.

وی در تشریح پروژه‌های امور عشایری در منطقه عنوان کرد: احداث و ترمیم جاده‌های عشایری و آبرسانی سیار به عشایر شهرستان در راس برنامه‌های امور عشایری برای سال جاری قرار دارد.

فرماندار ایوان با بیان اینکه در حوزه راه 4 بانده کردن مسیر روستای «ساتیان» تا آرامستان «حاجی‌حاضر» در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: این طرح از پروژه‌های شاخص و مهم حوزه راه شهرستان ایوان قلمداد می‌شود.

بسطامی یادآور شد: در بخش آموزش و پرورش نیز تعمیر، تجهیز و هوشمندسازی مدارس متوسطه در برنامه سال جاری منظور شده است.

وی با اشاره به 3 طرح شاخص در بخش گردشگری عنوان کرد: اجرای زیرساخت گردشگری امامزاده سید عبداله(ع)، اجرا بهسازی جاده دسترسی به طاق شیرین و فرهاد و اجرای زیرساخت‌های گردشگری در منطقه «خوران» از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری شهرستان در سال جاری هستند که در مجموع 300 میلیون تومان اعتبار برای آنها لحاظ شده است.

فرماندار ایوان در پایان گفت : در بخش پروژه‌های فرهنگی نیز تکمیل مسجد جامع شهر ایوان و مساجد روستایی منطقه در برنامه منظور شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار