گفته می شود میزان بارش در سال آینده با امسال تفاوت زیادی ندارد و از همین رو انتظار می رود در میزان مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات کمبود آب در سال آینده، نسل های بعدی نیز بتوانند از آب مورد نیاز برای بقا استفاده کنند.
کد خبر: ۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 26 February 2015
به گزارش تابناک یزد، آب به عنوان یکی از حیاتی ترین نعمتهایی است که در بقا انسان موثر بوده و کمبود آن می تواند به عنوان یک هشدار جدی برای یک سرزمین به حساب بیاید.امروز با توجه به پیشرفت بشریت آب نه تنها در زنده ماندن انسان ها موثر است بلکه در صنعت، کشاورزی، اقتصاد و فرهنگ جوامع نیز تأثیر گذار است و کمبود یا نبود آن سبب پدید آمدن مشکلات بسیاری برای ادامه بقا انسان ها می شود.

ایران از چند سال پیش تاکنون به دلیل مشکلات جوی، کمبود بارش باران و مسائل دیگر با کمبود آب مواجه بوده و از همین رو مدیریت منابع آب موجود مسئله مهمی است که باید برای باقی ماندن آب برای نسل های بعدی و به وجود نیامدن مشکلات آبی صورت گیرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آب، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، ستاد بحران کشور باید مساله خشکسالی را به صورت عام و مساله آب شرب را به صورت خاص در سطح ملی دنبال کند و هشدارهای لازم را برای صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب به مردم بدهد.

وی با تاکید بر تشکیل ستادهای بحران آب در سطح ملی و استانی و با اشاره به گزارشات سازمان هواشناسی و وزارت نیرو در جلسه شورای عالی آب مبنی بر کاهش شدید میزان بارش ها در کشور و وجود محدودیت در منابع آب شرب و سایر مصارف برای سال ۹۴، از وزارت کشور خواست تا تشکیل ستادهای بحران آب را در سطح ملی و استانی با اولویت مساله خشکسالی در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در همین جلسه با اشاره به اینکه درصد تغییر بارش استان های کشور، مقایسه بارش سال زراعی جاری با دوره مشابه زمانی در سال گذشته و وضعیت خشکسالی ۲۳ سال اخیر کشورپرداخت.

این صحبت ها نشان از این است که شرایط آبی اصفهان در سال آینده نیز با امسال تفاوت زیادی ندارد و میزان بارش زیاد نیست از همین رو نیاز است مدیریت بر میزان مصرف آب صورت گیرد تا در سال آینده با مشکل آب آشامیدنی مواجه نشویم و مجبور به جیره بندی آب در استان نشویم.

به گزارش تابناک اصفهان، از همین رو انتظار می رود با وجود این شرایط نا به سامان، در میزان مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات کمبود آب در سال آینده، نسل های بعدی نیز بتوانند از آب مورد نیاز برای بقا استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار