مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان این استان زیرپوشش آموزش های مجازی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۴۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 23 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسفندیار رستم زاد اظهار داشت : پس از شیوع کرونا و بدنبال تعطیلی مدارس از پنجم اسفندماه به مدیران مدارس سراسر استان اعلام شد که در شبکه های مجازی اطلاع رسانی آموزشی داشته باشند تا خللی در روند تحصیلی دانش آموزان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این زمینه گروه بندی شده و بصورت برخط و آنلاین آموزش های لازم را از طریق فضای مجازی فرا گرفتند.

وی اظهار کرد: از مجموع حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز استان ۶۰ درصد زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفتند و ۴۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به دانش آموزانی بود که محل زندگیشان دسترسی مناسب به اینترنت نداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: برای این دانش آموزان مطالب آموزشی در قالب درس نامه تهیه و بصورت حضوری در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی گفت: اگرچه هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری و چهره به چهره بین دانش آموزان و معلمان نمی شود اما تنها راهکار موجود در این وضعیت ارایه آموزشهای تحصیلی با بهره گیری از شبکه های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی کامل که به خانواده ها برای آموزش های مجازی ارایه شده است اما شماری از خانواده ها به علت نداشتن گوشی هوشمند و یا عدم تمایل دانش آموزان به استفاده از فضای مجازی در این طرح مشارکتی نداشتند.

رستم زاد همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: این طرح قابلیت پوشش تمامی دانش آموزان را داشته و قابلیت پرسیدن سوال و آزمون برای همه دانش آموزان را خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار