معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر ضرورت ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه سلامت تاکید کرد و گفت: بازاریان و کسبه تا پنجم اردیبهشت ماه جاری مهلت دارند در این سامانه ثبت نام و کد سلامت دریافت کنند.
کد خبر: ۸۴۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 23 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: هرچند بسیاری از کسب و کارها فعالیت خود را آغاز کرده اند اما نباید مردم خطر ابتلا به کرونا را فراموش کنند و با ازدحام در بازار و ایجاد تراکم موجب انتشار این ویروس شوند.

وی بر ضرورت لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ثبت نام تمامی اصناف در طرح سلامت و نصب کارت در معرض دید در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تاکید کرد.

نعمتی گفت: واحدهای غیر مجازی که به مصوبه ستاد کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه نکنند، بر اساس قانون پلمب می‌شوند.

وی اظهار داشت: بدون شک تعطیلی بازار در راستای پیشگیری از شیوع کرونا موجب شد شاهد کاهش چشمگیر درآمد بازاریان و صنوف مختلف نسبت به سال های قبل باشیم که این مساله برای آنان از نظر تامین کرایه و معیشت ایجاد مشکلاتی کرده است.

وی با بیان اینکه بازاریان با وجود بسیاری از مشکلات همچنان برای مبارزه با کرونا فعال هستند، گفت: پس از شروع این بیماری اصناف و بازاریان استان ایلام به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی محل کسب خود کردند.

وی از کسبه و بازاریان خواست تا با رعایت فاصله هوشمند برای مبارزه با کرونا دست بکار شوند و موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

وی از اصناف خواست پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی و اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی موارد بهداشتی پروتکل در راستای حفظ سلامت خود و مردم را با دقت اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کالاهای اساسی و با کیفیت به منظور حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان باید تامین شود.

نعمتی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز، شکر و خرما باید تامین و در بازار عرضه شود.

وی همچنین بر ضرورت نظارت مستمر بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و گران فروشی و احتکار کالاها تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: راه اندازی فروش فوق العاده توسط اتاق اصناف باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم برای تامین کالا با مشکل مواجه نشوند.

نعمتی از اتحادیه ها خواست که به منظور حفظ سلامت اصناف و مردم پای کار بیایند و پروتکل های بهداشتی در مبارزه با کرونا را رعایت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار