کد خبر: ۸۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 27 August 2015
استاد حوزه علمیه گیلان گفت: با بیان اینکه علم هر کسی بیشتر باشد، سخنان او را بیشتر می‌پذیرند، گفت: طلاب باید خود را به‌علم روز مجهز کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،  آیت‌الله سید مجتبی رودباری امروز در آئین عمامه‌گذاری طلاب گیلان که در بیت ایشان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه دشمن به‌صورت همه جانبه کشور را احاطه کرده است، بنابر این شما نباید کفایت به خواندن چند کتاب لمعه و اصول فقه داشته باشید و باید به‌صورت همه جانبه کار کنید، بعضی از حضرات طلاب در کشورهای اروپایی کار می‌کنند و وجود با برکتی نیز دارند و تبلیغات اسلامی در آنجا بیشتر مورد قبول قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه علم هر کسی بیشتر باشد، سخنان او را بیشتر می‌پذیرند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) چون دارای علم بالایی بودند، توانستند در مقابل شاه بایستد و شاه در مقابل علم ایشان هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
آیت‌الله رودباری افزود: تنها اکتفا به خواندن پایه نکنید، اگر استاد به شما آموزش نمی‌دهد خودتان یاد بگیرید اسلام به شما خیلی احتیاج دارد، اگر آقا امام زمان (عج) را دوست دارید، درس بخوانید و مجهز شوید.
وی گفت: نباید خیال شود که تنها کار شما فراگیری علم است، باید تقوا را نیز تقویت کرد، هر روز باید قلب‌هایمان را که  تکبر و خودبزرگ‌بینی دارد به نور ایمان مزین کرد.
استاد حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: محال است قلبی که در آن غیر خدا باشد انوار قدسیه الهی بر آن بتابد؛ چشمی که گرد و غبار دارد محال است که به درجات عالی برسد و شما توفیق اولیه را دارید اما باید نفس خود را مهار کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار