حسین محرابی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم صرفا منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشکستگی واحد‌های صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.
کد خبر: ۸۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 07 May 2020
رئیس اتاق اصناف همدان از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، محرابی با اشاره به ضرورت ایجاد پشتوانه حمایتی از بازاریان و فعالان صنفی اظهار کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه در اتاق اصناف و فعالیت اقتصادی استان با همکاری بسیج، گام مؤثری در مسیر حمایت از اقشار مختلف در بازار است.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم صرفا منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشکستگی واحد‌های صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.

نماینده استان همدان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجریان و دست‌اندرکاران ایجاد مرکز نیکوکاری اصناف باید در راستای تبیین اهداف این حرکت بزرگ به جامعه هدف، گام بردارند، تصریح کرد: شناسایی کسبه آسیب‌دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها میان این اقشار، مهم‌ترین مأموریت مرکز نیکوکاری اصناف همدان خواهد بود.

وی با بیان این که اصناف و بازاریان و تجار همدان بار‌ها در مقاطع مختلف تاریخ همراهی خود را در بخش امداد و حمایت از نیازمندان جامعه اثبات کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون با توجه به شرایط موجود در زمان شیوع بیماری کرونا، صنوف خسارت‌دیده چشم‌انتظار حمایت عملی دولت‌مردان و نمایندگان مردم در مجلس هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز همدان افزود: راه اندازی این مرکز بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده در روز ولادت امام حسن (ع) روز احسان و نیکوکاری صورت خواهد پذیرفت؛ و اظهار داشت:امیدوارم با فعالیت مرکز نیکوکاری "اصناف" و صندوق خیریه، بخشی از خسارت بازاریان جبران و رونقی دوباره به کسب‌وکار فعالان صنفی بازگردد.

 مسئول سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این نشست گفت: تقویت مراکز نیکوکاری با محوریت اتاق‌های اصناف، بسیج و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بهترین و سریع‌ترین راه برای عبور از چالش پیش روی فعالان صنفی و اقتصادی است.

حسن عافیتی با اعلام آمادگی جهت نحوه اجرای برنامه‌ها و مقدمات فعال‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج اتحادیه‌ها و حوزه بسیج اصناف در مرکز استان و توسعه دامنه مشارکت در شهرستان‌ها، گفت: تلاش داریم تا شاهد بهره‌برداری مرکز نیکوکاری اصناف در سال روز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.

وی تصریح کرد: اولویت تشکیل مرکز نیکوکاری مناف، کمک به بازاریان خسارت‌دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک به اقشار نیازمند جامعه هدف بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز نیکوکاری کشور خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار