اگر چه بدلیل سیاستهای نسنجیده دولت در حذف سخت گیری ها وطرح فاصله گذاری اجتماعی وتشدید رویه عادی سازی وضعیت در مناطق مختلف استان، اعلام ابتلای 18نفر ظرف 24ساعت چندان هم غیر منتظره نیست ،اما این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای سلامت مردم استان تلقی شود.
کد خبر: ۸۴۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 07 May 2020

تابناک ایلام ::پس از چند هفته فراز وفرود آمارمبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام ،امروز این آمار رقم 18نفردر بیست وپهار ساعت را نشان داد .

اگر چه بدلیل سیاستهای نسنجیده دولت در حذف سخت گیری ها وطرح فاصله گذاری اجتماعی وتشدید رویه عادی سازی وضعیت در مناطق مختلف استان، اعلام ابتلای 18نفر ظرف 24ساعت چندان هم غیر منتظره نیست ،اما این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای سلامت مردم استان تلقی شود.

این روزها با سیری در کوچه وبازار ورویت شلوغی خیابان ها وازدحام مردم بدون ماسک ودستکش ،اینگونه تصور می شود که" نه خانی آمده ونه خانی رفته است " انگار نه انگار همین یک ماه ماه پیش بود که مردم در خانه هایشان حتی جرات نزدیک شدن به همخون هایشان را نداشتند !انگار نه انگار که درطول همین یکی دوماه دهها نفر از هم استانی هایشان آرام وبی صدا روانه کنج قبرستان ها شد،کسی هم جسارت خواندن نماز میت آنها را پیدا نمی کرد!

مردم به گونه ای رفتار می کنند که انگار شیوع کرونا قصه  وحکایتی بیش نبوده است ، حتی خبری از دست شستن های متوالی هم نیست ،اصلا فراموش کرده اند که چرا جگر گوشه هایشان دو ماه است از درس ومشق دور شده اند !

همین انگار نه انگار ها و عادی سازی هاست که نتیجه اش این می شود که در 24ساعت 18نفر به این ویروس مبتلا شوند !البته اگر این آمار درست باشد و خانواده های قرنظینه شده و مبتلایانی که به مراکز درمانی مراجعه نکرده اند را هم به حساب آوریم!

هرچند رییس دانشگاه علوم پزشکی در میانه مصاحبه خود خوشحالی اش را اینگونه نشان داده که خدا راشکر در این چند ساعت فوتی نداشته ایم ،اما این خوش حالی نمی تواند دغدغه های واقعی  رییس حوزه سلامت مردم استان از فشارها برای سرپوش گذاری بر عدم اعلام آمار به صورت پراگندگی منطقه ای را پنهان نماید ،موضوعی که به زودی به شکل یک بحران بزرگ در این مناطق خود رانشان خواهد داد.

مردم استان باید به این نکته توجه نمایند که وضعیت اصلا عادی نیست ،اگر هم مسئولین بخاطر پشت پرده های سیاسی و ...وضعیت شهری را سفید اعلام کردند ،بدانید هدفی سیاسی در پشت آن مستتر است وبه آن بی اعتنا باشید ،بدانید که کسی برای سلامت شما تره خرد نمی کند ،همه شما ابزاری بیش برای پیشبرد اهداف سیاسی ومدیریتی نیستید! پس فقط خودتان مراقب خودتان باشید وبیش ازاین گول سیاست ها وتصمیمات نسنجیده مدیران کشور را نخورید ! 

باور کنید پشت این اعلام وضعیت ها و حذف نقشه پراکندگی ها  سیاست خطرناکی خوابیده است که تلاش دارد با کتمان حقایق وعادی سازی غیر واقع وضعیت، مردم را به ابزاری برای پیشبرد اهداف وسیاست ها قرار دهند ،مردمی که همیشه قربانی بازی های سیاسی ومنافع حزبی وجریانی بوده اند !پس مردم خودتان به فکرجان وسلامت  خودتان باشید !چرا که کس نخارد پشت من ،جز ناخن انگشت من!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
منم به عنوان یه شهروند بارها زیرهمین خبرهای تابناک هشداردادم که ماهنوزبه پیک شیوع نرسیدیم .مردم، تازمانی که اوضاع ایران ماننداروپا وآمریکانشه پیک رونگذروندیم درغیراینصورت همون پنهان کاریهای همیشگیه.توروخدا مواظب خودتون وعزیزانتون باشید کسی به فکرماوشمانیست چطور وقتی ماسک ودستکش و....نیست یاباهزینه های گزاف داره عرضه میشه میشه انتظارداشت مردم همه ماسک ودستکش بپوشند.فاجعه درراهه خیلی هادرکش نمی کنند بعضی هامجبورن بیرون برن ولی خیلی هابدون ضرورت درحال گشت وگذاردرمکانهای شلوغند واین باعث تاسفه
ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ماجرا چیه که دیگه آمار شهرستانهای ایلام اعلام نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار