استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی: از اختصاص 930میلیارد اعتبار به منظور اجراي طرح هاي محروميت زدا از استان خراسان جنوبی توسط مسئولین کشوری خبر داد
کد خبر: ۸۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 31 August 2015

به گزارش تابناک استاندارخراسان جنوبی  كه در جمع مردم شهرستان فردوس در مسجد حجه ابن الحسن سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: رئيس جمهوري، معان اول ايشان و نيز دكتر نوبخت به عنوان مسئولين ارشد كشوري دستورات موكدي به منظور توجه ويژه به خراسان جنوبي صادر كرده اند، بگونه اي كه در سال جاري بالغ بر 93 ميليارد تومان اعتبار به منظور اجراي طرح هاي محروميت زدا به استان اختصاص يافته است.

وجه اله خدمتگزار، افزود: در دو سال گذشته برغم محدوديت هاي مالي و اعتباري كه وجود داشته خدمات و اقدامات بسيار خوبي در حوزه هاي مختلف صورت گرفته است.

وي به ديدار اعضاي هيات دولت با مقام معظم رهبري اشاره كرد و ادامه داد: در اين ديدار ايشان بر وحدت كلمه و پرهيز از تشتت آراء تاكيد كردند و فرمودند همه مسئولين بايد با همدلي و وحدت كلمه براي ارائه خدمت به مردم از همه ظرفيت هاي خود استفاده كنند، كه اين امر از جلمه مهمترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد نيز مي باشد.

وي با بيان اينكه دولت يازدهم توانست با حمايت هاي مردم عزيز و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به توفيقات بسيار خوبي دست پيدا كند، افزود: اميد ملي، اراده ملي و اعتماد ملي سه مولفه مهم موفقيت دولت تدبير و اميد است.

وي گفت:در كنار اين سه مولفه ، تبيين و توجه به شعار سال جاري كه از سوي مقام معظم رهبري با عنوان "دولت و ملت ،‌همدلي وهمزباني" نامگذاري شده ، دولت توانست در عرصه هاي مختلف توفيقات خوبي داشته باشد.

وي با بيان اينكه بالغ بر 250 ميليارد تومان اعتبارات عمراني استان در سال جاري است، گفت: ايجاد فضاي آرام و با ثبات در بخش هاي مختلف از شروط مهم براي ارائه خدمت بهتر به مردم است و امروز به بركت راهنمايي هاي مقام معظم رهبري ، حمايت هاي مردم عزيز ايران و نيز تدابير دولت يازدهم اين فضا در بهترين شكل ممكن در استان وجود دارد.

وي با بيان اينكه دولت از تمام ظرفيت كاري و اداري خود براي ارائه خدمت به مردم استفاده خواهد كرد، گفت: تاكنون در بخش هاي مختلف دولت توانسته به توفيقات بسيار خوبي نيز دست پيدا كند.

وي ادامه داد: در هفته دولت امسال بيش از 704 پروژه با اعتباري بالغ بر 22 ميليارد تومان در استان در بخش هاي مختلف مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي به سفر وزير ارتباطات و فناوري اطاعات به استان اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه اين استان بايد از حيث زيرساخت هاي ارتباطي به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد مقرر شد تا پايان سال جاري 1050 ميليارد ريال در اين بخش در استان سرمايه گذاري انجام گيرد.

وي تامين آب مورد نياز براي روستائيان و مناطق مرزي را از جمله اقدامات خوب دولت دانست و تصريح كرد: در سال جاري 125 ميلياردتومان به اين منظور به استان اختصاص يافته است.

وي با بيان اينكه خشكسالي هاي چند سال اخير مردم استان به ويژه روستاييان و كشاورزان مناطق مرزي رابا مشكلات جدي مواجه ساخته است، افزود: در حال حاضر بيش از 450 روستاي استان به وسيله تانكر آبرساني مي شود.

مقام عالي دولت در استان، در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع افزايش اختيارات مديران استاني و استانداران اشاره كرد و ادامه داد: قطعاً اين امر لازمه رشد و توسعه اقتصادي استان ها خواهد بود.

خدمتگزار، خاطر نشان ساخت: قطعاً اجرايي شدن اين امر مي تواند تا حد زيادي بسياري از مشكلات و مباحث را مرتفع ساخته و وابستگي اداري استان ها به مركز را تا حد زيادي كم كند.

وي به ابلاغ قانون توسعه متوازن كشور از سوي رئيس جمهوري اشاره كرد و ادامه داد: بر اساس اين قانون بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا هر سال 3 درصد از بودجه عمومي كشور در استان هاي كمتر برخوردار هزينه شود تا اين استان ها بتوانند در شاخص هايي كه مشخص شده خود را به نرم ميانگين كشوري برسانند.

وي با بيان اينكه 2400 ميليارد تومان در بخش بهسازي راه هاي روستايي، آسفالت معابر،نگهداري راه هاي روستايي و... در وزارت راه و شهرسازي پيش بيني شده است گفت: مبلغ 500 ميلياردتومان نيز به منظور تجهيز راهدارخانه ها، پيشگيري از حوادث جاده هاي، حذف نقاط حادثه خيز و... در قانون بودجه سال جاري در وزارت راه و شهرسازي پيش بيني شده كه ظرفيت اعتباري بسيار خوبي مي تواند براي استان هايي همچون خراسان جنوبي باشد.وي خراسان جنوبي را سومين استان پهناور كشور دانست و تصريح كرد: اين استان بادارا بودن بيش از 16 هزار كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي جزو وسيع ترين استان هاي كشور در حوزه راه هاي ارتباطي است كه مي طلبد توجه ويژه اي از سوي مسئولين كشوري به استان در حوزه راه ها صورت گيرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار