متاسفانه بسیاری از شهروندان که ماهیانه هزینه بیمه درمان خود را واریز می کنند به رغم داشتن بیمه تامین اجتماعی وبیمه های دیگر با پاسخ سقف پذیرش تکمیل است مواجه می شوند وناچار هستند هزینه های آزمایش و...خود را به صورت آزاد به مراکز آزمایشگاهی پرداخت کنند!
کد خبر: ۸۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 15 June 2020

تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: بدون شک مقوله درمان یکی از مهترین وحساس ترین موضوعات جامعه بشری بحساب می آید وهمین امر سبب شده دولت ها برای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی بخصوص درمان با راهکارهای مختلف، بیش از پیش به مردم جامعه خود خدمت رسانی کنند.

فراهم کردن بستر بیمه ای یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث خدمت دهی به مردم جامعه است که دولت ها با این اقدام تلاش کرده اند رفاه درمانی را برای شهروندان خود فراهم کنند تا مردم دغدغه درمان وهزینه های آن را نداشته باشند.

در سالهای اخیر در کشورما نیز اقداماتی در بحث درمان وتوسعه خدمات درمانی صورت گرفته است که این امر بیانگر توجه دولت  به امر سلامت شهروندان است. اما آنچه که بسیار مهم است نحوه خدمات بیمه ای به افراد تحت پوشش است که ماهیانه هزینه های گزافی برای دریافت خدمات درمانی به حساب بیمه ها واریز می کنند وخدمات چندانی هم دریافت نمی کنند.

متاسفانه بسیاری از شهروندان که ماهیانه هزینه بیمه درمان خود را واریز می کنند به رغم داشتن بیمه تامین اجتماعی وبیمه های دیگر با پاسخ سقف پذیرش تکمیل است مواجه می شوند وناچار هستند هزینه های آزمایش و...خود را به صورت آزاد به مراکز آزمایشگاهی پرداخت کنند!

تعیین سقف پذیرش بیمار از سوی بیمه ها ظلم آشکاری به نظام سلامت است چرا که با رفاه درمانی بیماران درتضاد است وبا این اقدام مراکز بیمه ای می توان به این نتیجه رسید که مردم باید سعی کنند اوایل هرماه بیمار شوند تا بتواننداز سقف مورد نظر تامین اجتماعی ودیگر بیمه ها استفاده کنند!

به راستی سازمانی عریض و طویل به نام سازمان تامین اجتماعی وبیمه های دیگر که ماهیانه وسالیانه هزینه هنگفت بیمه ای در بحث درمان، بازنشستگی و.. در فیش های خود لحاظ می کنند چرا باید اینگونه برای افراد تحت پوشش خود سقف تعیین کنند؟ آنچه که مهم است این سقف چقدر برای این سازمان در ماه وسال سود آوری مالی از جیب افراد تحت پوشش خود دارد! آیا این عدالت اجتماعی و رفاه تامین اجتماعی است که مردم رنجور جامعه که امروز زیر بار سخت تورم در سایه عدم توجه مسئولان علی رغم داشتن دفترچه تامین اجتماعی از جیب ،هزینه درمان اعضای خانواده خود را آزاد پرداخت کنند؟ پس مبالغ هنگفت ماهیانه که در بحث درمان از افراد وسرانه بیمه آنها گرفته می شود کجا وچگونه هزینه می شود؟

آقایان مسئول! اگرامروز بسیاری از مردم ماهیانه بیمه پرداخت می کنند برای آسایش ورفاه و بهره مندی از مزایای درمانی آن است واگر قرار باشد آزمایش ودرمان خود  را با داشتن دفترچه تامین اجتماعی ویا بیمه ای دیگر آزاد پرداخت کنند پرداخت بیمه بی معناست واجرای تعیین سقف و طرح های از این قبیل نیازمند آن است که تامین اجتماعی خود از  آزمایشگاه هایی برای خدمت به افراد تحت پوشش برخوردار باشد چراکه اجرای تعیین سقف ظلم آشکار برای افراد تحت حمایت خود است که ماهیانه حق بیمه خود را  پرداخت  و از سوی دیگر به صورت آزاد هزینه درمان خود را پرداخت کنند !

آنچه امروز همه مسئولان نظام به آن واقف هستند فشار اقتصادی وکوچکتر شدن سفره خانواده ها است .مشکلاتی از قبیل مسکن، رشد اجاره بها ، تورم، بیکاری، طلاق، خودکشی، دگرکشی، اختلاس و...گریبانگیر جامعه شده است.

آقایان مسئول! امروز فشار اقتصادی وعدم برنامه ریزی، اختلاس وچپاول ثروت ملی توسط عده ای رانت خوار که همواره راه فرار آنها به کانادا بازاست سبب شده که بسیاری ازخانواده ها شب را با شکم خالی سر بر بالین بگذارند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند برای فردایی بهتروتحقق وعده های شما! اما آنچه که واقعیت حاکم بر جامعه ما است سرعت فقر بیشتر از عملیاتی شدن وعده های شما است ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازماش دهنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
لعنت خدا به بیمه - ویران شود نابود شود این بیمه.
چرا سقف کسر حق بیمه هرگز پر نمی شود . مگر به ازا ان روز هایی که سقف پر است از حقوق کم ما نشده. سقف چه معنایی دارد . لعنت خدا بر بیمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار