دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به صدور ۱۳۹ کارت بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی همدان گفت: شرکت‌های تعاونی عضو اتاق تعاون استان سال گذشته ۲۹ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار کالا به بازارهای هدف صادر کردند.
کد خبر: ۸۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 07 September 2015
دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به صدور ۱۳۹ کارت بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی همدان گفت: شرکت‌های تعاونی عضو اتاق تعاون استان سال گذشته ۲۹ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار کالا به بازارهای هدف صادر کردند.

به گزارش تسنیم؛رحمان نادی با اشاره به هفته تعاون اظهار داشت: بازار منطقه بهترین بازارهای هدف صادراتی برای استان همدان به شمار می‌آیند و در این عرصه شرکت‌های تعاونی همدان با اقلیم کردستان عراق تعاملات تجاری بیشتری دارند.

وی با اشاره به رونق صادرات در کالای تولیدی شرکت‌های تعاونی استان افزود: شرکت‌های تعاونی عضو اتاق تعاون استان همدان سال گذشته ۲۹ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار صادرات داشتند و همچنین ۱۳۹ کارت بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی استان صادر شده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان از اعزام هیئت تجاری متشکل از شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه صادرات به کشور عراق خبر داد و گفت: ۱۳ الی ۱۶ مهرماه امسال هیئت تجاری متشکل از ۲۵ شرکت تعاونی استان همدان که در بحث بازاریابی و عرضه کالای تولیدی در بازار دچار مشکل هستند به اقلیم کردستان عراق اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در این سفر هیئت تجاری استان همدان با بازرگانان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان که عضو اتاق بازرگانی و عضو اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان‌های اربیل و سلیمانه هستند، قراردادهایی را به‌منظور صادرات کالاهای تعاونی منعقد می‌کنند و از نمایشگاه عرضه و فروش محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی عراق بازدید می‌کنند.

نادی با اشاره به انعقاد ۹۰ قرارداد تجاری با اقلیم کردستان عراق تاکنون ابراز کرد: کالاهای تولیدی شامل مصالح ساختمانی، مواد غذایی، صنایع چوبی، خدمات فنی و مهندسی، پوشاک و البسه و بهداشت و درمان در بازار هدف از اقبال بیشتری برخوردار است.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۵۰ واحد شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف مسکن، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و مصرفی در استان همدان مشغول به فعالیت هستند که کالای تولیدی ۵۰ واحد قابلیت صادراتی دارد و در این عرصه تجاری ورود پیدا کردند بر این اساس باید تولیدات خود را با هدف صادرات وارد بازار کنند.

نادی با اشاره به ضرورت ورود تعاونی‌ها در بازار رقابت تولید بیان کرد: شرکت‌های تعاونی باید کالاهایی که قابلیت صادرات را دارند و قابل رقابت با بازارهای جهانی هستند را تولید کنند تا بتوانند سهم خود را از تولید و اقتصاد کشور ارتقا دهند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های تعاونی همدان افزود: این نمایشگاه از ۱۸ الی ۲۲ شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان با حضور ۳۴ شرکت تعاونی فعال برپا می‌شود.

وی گفت: این نمایشگاه به‌منظور معرفی، عرضه و فروش محصولات و تولیدات شرکت‌های تعاونی دایر می‌شود، چرا که بسیاری از شرکت‌های تعاونی به‌سبب عدم بهره‌مندی و شناخت مناسب بازار با مشکل عرضه محصول مواجه هستند.

نادی افزود: شرکت‌های تعاونی به‌منظور کسب درآمد و سودآوری باید در زمینه ایجاد زنجیره تولید و چرخه فروش وارد شوند و با تشکیل خوشه‌های صنعتی به تقویت فعالیت اقتصادی خود کمک کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار