مدیرعامل شرکت نیک افزار بهداد گفت: دستگاه ضدعفونی کننده دست به مرحله تولید و فروش انبوه رسیده که علاوه بر بازار داخلی و تعدادی نیز از این دستگاه به کشور عراق صادر گردید و کشور افغانستان هم دیگر متقاضی خرید این دستگاه است.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ امین الیاسی در گفتگو با خبرنگار ما   اظهار داشت:  این دستگاه با ترکیب آب و الکل، محلول ضد عفونی دست را تولید می کند و دارای سنسورهای هوشمند است که نیازی به فشار دادن دستگاه برای خروج محلول نیست.

وی  یادآور شد: این دستگاه برای اماکن بسته پرتردد چون ادارات، شرکت ها، مدارس و مساجد تولید شده است که محلول درون آن جوابگوی حجم بالای نیروها و مراجعه کننده هاست.

الیاسی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار دستگاه از این دستگاه در سطح استان و کشور فروخته شده است، تاکید کرد: این دستگاه با نمونه های مشابه موجود در هزینه خرید، کارایی، عملکرد، صرفه جویی در مصرف الکل و کاهش هزینه های بهداشتی بسیار مقرون به صرفه است و با دیگر نمونه های مشابه موجود تفاوت های محسوسی دارد.

وی اشاره کرد: هرچند استقبال دوایر دولتی استان از این دستگاه با وجود تازه و نوپا بودن، مطلوب بوده است اما باز هم مشاهده می شود که برخی ادارات و شرکت ها، دستگاه های مشابه که کارایی و عملکردی کمتر از این دستگاه دارند از خارج استان سفارش می دهند در حالی که با خرید این دستگاه هم از ایده جوانان این استان حمایت مالی و معنوی می کنند هم هزینه خرید دستگاه از استان خارج نمی شود.

این مخترع ایلامی گفت: در کارگاه های تولید دستگاه ضدعفونی کننده دست حدود ۴۰ نفر اشتغال زایی شده اند و از محل فروش این دستگاه هزینه ساخت آن برگشت خورده و تیم به سودآوری نسبی نیز دست یافته است.

الیاسی در مورد حمایت دستگاه ها و نهادهای مختلف، اظهار داشت: سپاه استان علاوه بر حمایت مالی از روند ساخت این دستگاه، برای بخش های مختلف اداری و نظامی خود نیز سفارش تولید داده است و شتابدهنده هانیس نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید اولیه این دستگاه هزینه کرد که در پی فروش موفق دستگاه این مبلغ بازگشت داشت و البته نباید از حمایت های پارک علم و فناوری نیز غافل ماند.

الیاسی افزود: همچنین با برخی شرکت ها نظیر شرکت متروی تهران و شرکت ایرانسل نیز انعقاد قرارداد فروش بسته ایم و این دستگاه از نظر کیفیت و عملکرد در کشور شناخته شده است و ما تا یکسال هم ضمانت دستگاه را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه در هفته امکان تولید بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ دستگاه را داریم، تاکید کرد: نکته مهم اینکه برای تولید انبوه و تامین سفارش های گرفته شده نیازمند حمایت های تسهیل در بروکراسی اداری، مالی و تسهیلاتی هستیم تا بتوانیم همچنان به فعالیت خود ادامه دهیم.

الیاسی در مورد تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز دستگاه در تولید انبوه هم، اضافه کرد: برخی قطعات یا در بازار وجود ندارد و به سختی یافت می شود یا بعد از سفارش و تحویل قطعه متوجه بدل یا نامرغوب و مشابه بودن این قطعه یا سفارش خود می شویم که این مورد در روند فعالیت تولید ما چالش زا است و در پاره ای از موارد برخی از قطعات را خود تیم ما می سازد و در دستگاه نصب می کنیم.

وی افزود: برای خانواده ها و مصارف خانگی هم دستگاه هوشمند کوچکی با کارایی کمتر ساخته ایم که با ۲.۵ لیتر الکل خانواده تا چند ماه بی نیاز از خرید الکل خواهند بود و در مدل اداری نیز سه لیتر الکل برای یک ماه کارکنان و مراجعان آنها کفاف می دهد و در صورت پایان یافتن بیماری کرونا این دستگاه قابلیت تغیر کاربری و استفاده به آب آشامیدنی یا انواع نوشیدنی را نیز دارد.

وی در مورد دیگر دستگاه در دست طراحی خود هم توضیح داد: دستگاه بعدی که در حال تکمیل آن هستیم تبدیل دیواره های یک ساختمان هفت طبقه به نمایشگر و پروژکتور شهری در شب است که برای کارهای تبلیغاتی مفید خواهد بود و در مقایسه با نمونه های موجود از قیمت بسیار نازلی برخوردار است.

دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند دست توسط امین الیاسی و با حمایت های سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه و پارک علم و فناوری استان طراحی و ساخته شده است./م

 

اختراع ضد کرونایی جوان ایلامی روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار