رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران خبر داد :
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزدای شهرستان دهلران گفت : در راستای جهش تولید واشتغال و از همه مهم تر تامین چوب مورد نیاز کشور کشاورزانی که در زمین های خود اقدام به کاشت زراعت چوب کنند تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 17 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصراله پارسه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : یکی از برنامه های خوب سازمان جنگلها و مراتع کشور در بحث توسعه زراعت چوب در کشور در سال جاری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ 13درصد است.

وی گفت : کشاورزانی که حاشیه مرزاع خود به طرح زاعت چوب اختصاص بدهند بعد از تشکیل پرونده به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار 78میلیون ریال معرفی خواهند شد.

پارسه گفت : یکی از مناطق که باید کشاورزان آن در بحث زراعت چوب مشارکت کنند بخش دشت عباس است چرا که بالا آمدن آب های زیر زمینی در این بخش مستعد کاشت واجرای طرح زاعت چوب است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت : در اجرای این طرح اداره منابع طبیعی ضمن تامین نهال کشاورزان آنها را رایگان در اختار کشاورازن منطقه قرار می دهد و پیش بینی می شد بیش از 300هزار اصله نهال اکالیپتوس در این اراضی کشاورزی شهرستان کاشت شود.

وی بیان داشت : در سال جاری چهار هزارو 460تن به ارزش دو میلیارد 700میلیون تومان از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.

پارسه گفت : بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، می توانند درخواست خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران عنوان کرد : در راستای بهبود عملکرد این طرح به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران به مزایای کاشت درخت اکالیپتوس اشاره کرد گفت : رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت ، استفاده بعنوان بادشکن در حاشیه مزارع آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه ها، جاده ها و ایجاد تفرجگاه و مصارف دارویی با ارزش اقتصادی بالا از مهترین مزایای این درخت است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار