معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سه هزار میلیارد ریال طی ۳۰ ماه گذشته برای توسعه شبکه بزرگراهی این استان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 22 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای توسعه راه‌های مواصلاتی و همچنین تکمیل واحدهای مسکن مهر و ساختمان‌های اداری در این استان از سوی دولت پرداخت شده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبار برای توسعه شبکه بزرگراهی استان ایلام هزینه شده است بطوریکه در مدت یاد شده ۷۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار سه هزار میلیارد ریال ایجاد شد و هم‌اکنون طول بزرگراه‌های استان به ۱۳۰ کیلومتر رسیده است.

معاون استاندار ایلام احداث و بهسازی ۵۰ کیلومتر راه اصلی (شریانی) با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و همچنین بهسازی و تکمیل ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی با هزینه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت دوازدهم در طول ۳۰ ماه گذشته عنوان کرد.

کرمی تاکید کرد: فراخوان طرح اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور (قطعه اول به طول ۱۷.۵ کیلومتر) نیز انجام و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم پیش‌بینی شده است.

وی یکی از پروژه‌های مهم در حوزه راهسازی استان را ایجاد آزادراه پل زال - مورموری - دهلران به سمت مرز چیلات برشمرد و اضافه کرد: این پروژه ۱۲۶ کیلومتر طول دارد که با مشارکت چهار بانک انجام می‌شود و با اخذ مجوز ماده ۲۳ در لایحه بودجه سال ۹۹ گنجانده شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه مهم راهسازی به صورت ویدئوکنفرانس در خردادماه سال جاری توسط رییس‌جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تنها برای این تعداد پروژه ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: ۶۴ کیلومتر از پروژه بزرگراه ایلام - مهران به اتمام رسیده است و با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف خواهد شد و تنها در محدوده پل کنجانچم بخشی از پروژه به دلیل کوهستانی بودن باقی می‌ماند که تکمیل آن نیز در دستور کار است.

کرمی با اشاره به احداث تونل کبیرکوه برای خارج کردن شهرستان‌های جنوبی استان از بن‌بست جغرافیایی گفت: این تونل بزرگترین تونل جاده‌ای کشور است و در طول ۲ سال گذشته ۴.۵ کیلومتر آن حفاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
شما که در هردو دولت پست داشتید و به هر دو چسپیدید!!!!
چرا هیچ صحبتی از بقیه شریان ها به میان نمی آرید، چون که جنوبی هستید بقیه دیگه جزء این کشور نیستند؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار