مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اقامت چهار هزار و ۴۰۰ گردشگر خارجی در یک سال گذشته در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 27 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است و با داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی به عروس زاگرس شهرت دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از کرونا گردشگری در استان ایلام رونق بیشتری داشته است، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۹ هزار گردشگری در استان اقامت داشته که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ گردشگر خارجی بوده است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه در یک سال گذشته سه تور آشنایی (فم تور) ویژه فعالان گردشگری کشور عراق توسط معاونت گردشگری نیز برگزار شده است، گفت: به دلیل کرونا، ۵۵۱ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گردشگری استان وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۵۶ پروانه بهره برداری برای تأسیسات گردشگری در استان مجوز صادر شده است.

وی گفت: در سه ماهه دوم سال جاری تعداد یک هزار و ۴۶۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در راستای صیانت و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی انجام گرفته که در این بازدیدها ۱۲ حفار غیرمجاز دستگیر و ۱۰ شی تاریخی نیز کشف شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار