سندرم‌ها اختلالاتی هستند که در برخی افراد بروز می‌کنند، در این خبر ما چند سندرم عجیب و غریب را معرفی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 08 October 2020

به گزارش تابناک سمنان سندرم‌ها اختلالاتی هستند که عموم مردم در سراسر دنیا به آن‌ها مبتلا می‌شوند و احتمال دارد شما نیز مبتلا به یک نوع سندرم بوده و از وجود آن‌ بی خبر باشید. 

سندرم برای بار نخست در کتاب «قانون در طب ابن سینا»گفته شد. در علم روانشناسی سندرم آمیزه ای از نشانه ها و علائم یک نوع بیماری خاص است. نشانگان که نام دیگر سندرم شناخته می شود یک مجموعه از خصوصیات قابل تشخیص بالینی است که ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد.

انواع سندرم را بشناسید

سندرم انفجار در سر

این سندرم نوعی اختلال شنیداری حساب می‌شود که در این حالت فرد صدا‌هایی مانند انفجار بمب، شلیک اسلحه، نواختن سنج، صدای زنگ و انواع صدا‌های بسیار بلند و مهیب را می‌شود. علت ایجاد این بیماری ناشناخته است، مواجهه با این بیماری در طول روز بسیار کوتاه بوده است و اغلب در هنگام خواب به سراغ فرد می‌آید. حدود ۱۰ درصد افراد در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند. پس از ایجاد تعدادی حمله در طول روز‌ها و ماه‌ها کم کم بیمار قدمی به سوی بهبود بر می‌دارد.

ممکن است افراد هنگام خواب صدا‌های مهیب و بلندی را بشنوند، همچنین امکان فلج خواب، اضطراب، استرس و افزایش ضربان قلب وجود دارد. طبق گفته برخی از محققان این بیماری درمانی ندارد، اما برخی دیگر می‌گویند علت ایجاد این نوع سندرم خستگی است و با استراحت، دوری از استرس و اضطراب نیز از بین می‌رود. هرچند هنوز دلیل و درمان قطعی برای سندرم انفجار سر وجود نداشته و ندارد.

همچنین زنان نسبت به مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و سن ابتلا به آن نیز بالای ۵۰ سال شناخته شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده این بیماری برای بار نخست در سال ۱۹۲۰ و توسط پزشکی به نام ولزی رابرت آرمسترانگ تشخیص و معرفی شد.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم حساسیت اورال

این نوع سندرم مربوط به حساسیت غذایی است. احتمال دارد برخی از افراد پس از مصرف موادی مانند آجیل ها، میوه ها، مغزدانه ها، سبزیجات و التهاب مخاط بینی آلرژیک در بزرگسالان دچار این حساسیت بشوند.

این نوع حساسیت یکی از شایع‌ترین سندرم‌های سراسر جهان به شمار می‌آید که پس از آن امکان ایجاد تنگی نفس و حمله آسمی نیز وجود دارد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده این بیماری ممکن است در فصل گرده افشانی رخ بدهد. افراد مبتلا به این سندرم پس از مصرف غذا دچار التهابات و حساسیت‌هایی به خصوص در قسمت دهان خود می‌شوند.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم خرگوش

 ممکن است پس از شنیدن این نام بخندید، اما این نوع سندرم به دلیل مصرف برخی از دارو‌ها و عوارض آن‌ها ایجاد می‌شود. علائم سندرم خرگوش ایجاد لرزش و حرکت دور دهان است. این سندرم معمولا با تجویز دارویی به نام آنتی کولینرژیک درمان می‌شود.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

 سندرم خستگی مزمن

این نوع سندرم به علت وجود خستگی ناشی از کم خونی، کمبود ویتامین D، افسردگی و ... ایجاد می‌شود. بر خلاف باور عموم این بیماری هرگز با خواب زیاد، استراحت و ... رفع نمی‌شود و تمام بدن را احاطه می‌کند و موجب مشکلات و خستگی‌های ذهنی و حافظه می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده هنوز دلیل موجهی برای بروز این بیماری وجود ندارد.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم پوست سخت

سندرم پوست سخت معمولا از کودکی و نوزادی در فرد به وجود می‌آید. این بیماری موجب سفتی و سختی پوست مانند سنگ می‌شود.هیچ گونه از علائم اختلالات دستگاه ایمنی یا بیش فعالی رگ‌های خونی در افراد مبتلا به سندرم پوست سخت دیده نشده است. تحقیقات انجام شده در خصوص علت ایجاد و درمان این سندرم نتیجه‌ای نداشته است. 

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم ترک

این نوع سندرم مربوط به ناامیدی فرد در هنگام ترک مواد تفریحی و سیگار است. در این حالت اگر مقدار کشیدن مواد و دوز آن زیاد شود با افزایش خطر سندرم ترک مواجه خواهد شد.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

 سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر درواقع همان وجود مشکل و اختلال در عملکرد روده بوده که یکی از نتایج این سندرم اسهال و یبوست است. این سندرم  احتمال دارد به علت وجود یک نوع عفونت در بدن به وجود بیاید. همچنین گفتنی است که هنوز دلیل قطعی برای ایجاد و بروز این نوع سندرم وجود ندارد. ایجاد اختلال در دستگاه گوارش و روده یکی دیگر از نتایج سندرم روده تحریک‌پذیر به شمار می‌آید.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم فریاد گربه

این نوع اختلال موجب گریه کردن فرد با صدای گربه مانندی در نوزاد می‌شود. معمولا افراد مبتلا به این نوع سندرم دچار ناتوانی ذهنی و کم توانی هستند. از جمله علائم این سندرم می‌توان به عرضی بودن دو چشم، پایین بودن گوش ها، بینی کوچک و صورت گرد اشاره کرد. مبتلایان به این نوع سندرم با نارسایی قلبی متولد می‌شوند. مشکلات شدید در یادگیری، تاخیر در رشد، اندازه کوچک سر، وزن کم هنگام تولد و ضعف عضلانی از جمله نتایج بروز این سندرم است البته بر اساس نتایج به دست آمده این بیماری با افزایش سن از بین می‌رود.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

سندرم لهجه خارجی

در این نوع سندرم افراد درگیر یادگیری یک لهجه خارجی می‌شوند و  از جمله دلایل ایجاد این سندرم می توان به سکته مغزی، وارد شدن ضربه‌ای به سر فرد از طریق میگرن و مشکلات رشد اشاره کرد. این بیماری اولین بار درسال ۱۹۰۷ معرفی  شد.

عکس ها کامل شود/ مهم‌ترین سندرم‌های جهان که باید با آن‌ها آشنا شوید

ناگفته نماند که از معروف‌ترین و شایع‌ترین انواع سندرم‌ها هم می‌توان به سندرم پای بیقرار، سندرم کرونکایت، سندروم ترومن، سندرم آلیس در سرزمین عجایب، سندرم پاریس، سندروم فریاد گربه، سندرم افسردگی، سندرم پروتئوس، سندروم بلوبری، سندرم استوکس آدامز، سندروم متابولیک، سندرم گرگینه، سندرم ترنر، سندرم آدرنوژنیتال، سندروم پیش از قاعدگی، سندرم استکهلم، سندروم پروگریا، سندروم صورت شیر، سندرم دست بیگانه و سندرم آنجلمن اشاره کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار