رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بی سابقه تعداد ماموریت های اورژانس و فوریت های پزشکی در استان مرکزی پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 04 November 2020

به گزارش تابناک مرکزی دکتر پریا بهرامی گفت: تماس هایی که منجر به ماموریت می شوند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲ برابر افزایش و میزان ماموریت ها نیز  ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا، ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی افزایش چشمگیر داشته و همکاران ما از همان روزهای نخست، شبانه روز در حال تلاش و خدمت رسانی به هم نوعان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت های تنفسی و عفونی استان نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: به منظور حفظ جان بیماران و همکاران انجام تمام مأموریت ها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: از جمله این موارد، زدن ماسک برای فرد مشکوک، خودداری از همراهی همراهان بیمار جز در موارد ناهوشیاری و اطفال در کابین و ضدعفونی کابین و وسایل اورژانس بعد از انتقال هر بیمار.

وی یادآور شد: با توجه به ترس و اضطراب ایجاد شده در میان مردم به دلیل افزایش قدرت و سرعت این ویروس و تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، تماس های مشاوره ای مردم نیز با پایگاه اورژانس افزایش چشمگیر داشته است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین نقش واحد MCMC را در دوران کرونا بسیار مهم دانست و افزود: واحد MCMC یا همان واحد پایش و مراقبت های بالینی روزانه تمامی آمار مبتلا به کرونا به تفکیک میزان بستری، متوفیان و خدمات سرپایی را جمع آوری نموده و انتشار می دهد.

وی گفت: اخیرا نیز با رعایت تمامی نکات بهداشتی بیماران کرونایی که با تصمیم مسئولان، با اتوبوس آمبولانس از بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بیمارستان آیت الله خوانساری و همچنین بیماران هماتولوژی از بیمارستان آیت الله خوانساری به بیمارستان امیرکبیر منتقل شدند.

دکتر بهرامی در پایان تاکید کرد: با توجه به محدودیت های جاده ای  اعمال شده به خاطر جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا و البته استفاده بیشتر از هلیکوپتر آمبولانس حوادث ترافیکی، 8 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار