کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی در کل استان از جولان کرونا ویروس هم آزار دهنده تر است و این مشکل در مناطق محروم در حال برطرف شدن است.
کد خبر: ۹۲۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 10 December 2020

به گزارش تابناک ایلام، کرونا ویروس طی چند هفته گذشته با توجه به جهش از نوع D به نوع G و بنا بر ادعای برخی کارشناسان قدرت سرایت پذیری 10 برابری در ایران و به تبع آن در استان ایلام سبب از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان شد.

در این میان موضوعی که بیشتر از جولان کرونا ویروس آزار دهنده بود کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی در کل استان بود و این معضل به گونه ای که در اوج بیماری کرونا کمبود اکسیژن در بیمارستانها و مراکز درمانی سبب مشکلات فراوانی در این زمینه شده است.

در همین رابطه سارا فلاحی نماینده ایلام گفت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی استان ایلام دستورات خوبی صادر کرده است.

 وی با اشاره به خرید خودرو کامیونت ایسوزو ۶ تن با سردخانه برای حمل واکسن و مواد بیولوژیک، اظهار کرد: قرار است ۱۵ قلم تجهیزات آزمایشگاهی برای راه اندازی و تکمیل آزمایشگاه مرجع دانشگاهی در استان پس از بازدید کارشناسان وزارت نیز تهیه شود.

نماینده مردم ایلام افزود: تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای تکمیل زیرساخت‌های شبکه بهداشت و درمان هلیلان اختصاص یافته است.

فلاحی با اشاره به تأمین منابع مالی برای اورژانس شهرستان‌های ملکشاهی، بدره، سیروان و هلیلان که فاقد بیمارستان بوده و صرفاً دارای مراکز بهداشتی هستند، گفت: ۱۱ قلم تجهیزات موردنیاز برای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در شهرستان‌های ایوان، چرداول، مهران و…نیز تهیه می‌شود.

وی عنوان کرد: تأمین منابع مالی برای پرداخت مطالبات پزشکان و ماماهای طرف قرارداد با برنامه پزشک خانواده روستایی، تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت، پرداخت کارانه پرسنل ستادی مراکز بهداشت استان و شبکه‌های بهداشتی درمانی، پرداخت مطالبات رانندگان استیجاری برنامه پزشک خانواده و پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان از دیگر دستوارت معاون وزیر بهداشت برای استان ایلام بوده است.

سرایت و اتصال این تجهیزات یه استان ایلام و مناطق فاقد بیمارستان می تواند با رقه امید هم در میان کادر درمان و هم در میان مردم ایجاد کند.

در میان کادر درمان از این منظر که به تجهیزات نوین مجهز می شوند و همچنین افزایش و تقویت کیفیت خدمات دهی به همشهریان برای آنها فراهم می شود و در میان مردم از منظر ریشه کنی هرچه سریعتر ویروس کرونا می تواند روحیه بخش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار