افزایش قدرت چانه زنی استان در بودجه 1400؛
از آنجاییکه سابقه حضور نمایندگان ادوار استان در کمیسیون تلفیق بودجه آثار ارزشمندی بر وضعیت بودجه ای طرج های مهم وکلان استان را در پی داشته است ،نمی توان اثرگذاری حضور این نماینده استان در کمیسیون تلفیق بودجه را برای استان نادیده گرفت .
کد خبر: ۹۲۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 18 December 2020

تابناک ایلام::چند روز پیش خبری در فضای مجازی ورسانه ای منتشر شد مبنی بر اینکه با رای اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی  ،علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام ،برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه 1400انتخاب شد .

آنچه که مسلم است استان ایلام با وجود برخورداری از مزیت های نسبی فوق العاده درحوزه های گوناگون ،همچنان واژه محرومیت را به یدک می کشد ،فاصله توسعه ای این استان با دیگر استانهای برخوردار اما محروم از مزیت های موجود در استان ،بسیار چشمگیر است .

یکی از دلایل درجا زدن استان ایلام درمحرومیت تحمیلی و بالقوه نشدن مزیت های اقتصادی موجود درآن ،عدم بهره مندی از تیم مدیریتی قوی در کانون قدرت و مهمتر از همه تعداد کم نمایندگان آن در دستگاه تقنینی بمنظور اثرگذاری در مدیریت کلان کشور و قرار دادن استان در کانون توجهات ملی است .

موضوعی که این سالها به دلیل نوع نگاه متفاوت نمایندگان به وظایف نمایندگی ،عدم توان در لابیگری وافزایش قدرت چانه زنی در راستای جلب نظر متولیان امر در نگاه ویژه به استان ایلام ومهمتر از همه ظهور برخی اختلافات در بین تیم مدیریتی استان ونمایندگان وتلاش برای خنثی سازی اقدامات آنان در حوزه رفع مشکلات مردم استان  نمود داشته است .

اگر امروز این نگاه در بین مردم استان ،مدیران و نخبگان استان شکل گیرد که راه میان بر رفع مشکلات و تنگناهای استان وعبور از گردنه محرومیت ،از مسیر هم افزایی وتعامل و چشم بستن بر اختلافات منطقه ای ، فراموش نمودن دوران رقابتهای انتخاباتی و پرهیز از حسادت وکینه ورزی  وتلاش برای خنثی سازی اقدامات نمایندگان می گذرد، بدون شک پشت سر گذاشتن دوران سخت عقب ماندگی وتوسعه نیافتگی استان چندان هم سخت وغیرقابل دسترس نخواهد بود .

بدیهی است چنانچه به این نکته باور داشته باشیم که انتخاب علی اکبر بسطامی بعنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و افزایش قدرت چانه زنی استان برای افزایش بودجه های ملی واستانی یک فرصت طلایی برای استان محسوب می شود- می توان از این فرصت به نفع مردم استان بیشترین بهره را برد .

اگر نخبگان ،نمایندگان وسایر افراد موثر در قدرت بر چنین موضوعاتی اتفاق نظر داشته وبه جای گارد گیری در مقابل این فرصت با تعامل،همفکری واحصاء تنگناها و شناسایی مهمترین نیازهای بودجه ای استان با دوری از نگاههای قبیله ای وقومی ،این فرصت مغتنم را به نفع مردم استان معنا بخشند ،این فرصت ها می تواند منشاء اتفاقات خوشاینذی بر پرونده توسعه ای استان باشند.

از آنجاییکه سابقه حضور نمایندگان ادوار استان در کمیسیون تلفیق بودجه آثار ارزشمندی بر وضعیت بودجه ای طرح های مهم وکلان استان را در پی داشته است ،نمی توان اثرگذاری حضور این نماینده استان در کمیسیون تلفیق بودجه را برای استان نادیده گرفت .

از اینرو لازم است که مدیران ودیگر نمایندگان استان با تعامل وهمفکری ،نسبت به شناسایی طرح های مهم واثرگذار بر روند توسعه ای استان ،یاریگر علی اکبر بسطامی برای تغییر محسوس در بودجه استان در سال پیش رو باشند . بدون شک هرگونه تلاشی برای کم مقدار جلوه دادن عضویت این نماینده درکمیسیون تلفیق بودجه و یا عدم استفاده از این فرصت برای کمک به افزایش بودجه طرح های ملی استان ،خیانت آشکار به مردم استان محسوب خواهد شد .

البته این نماینده استان در مدت سپری شده از دوره نمایندگی خود ،همواره به نظام بودجه ریزی کشور و سهم استان از بودجه تخصیصی انتقاد جدی داشته و فرصت حضور وی در کمیسیون تلفیق سنگ محک خوبی برای نمایش توانمندی وی در این حوزه خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
تنها نماینده ای که 4 دوره متوالی عضو کمیسیون تلفیق بود مهندس کاظم زاده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار