امام جمعه تویسرکان:
حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان تویسرکان با رئیس وکارکنان منابع طبیعی این شهرستان دیدار وگفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 22 December 2020
حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان تویسرکان با رئیس وکارکنان منابع طبیعی این شهرستان دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرستان تویسرکان در ابتدا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) از زحمات کارکنان منابع طبیعی در حفظ و حراست از اراضی ملی شهرستان تشکر کرد و گفت: اداره منابع طبیعی از ادارات برتر شهرستان بشمار می‌آیدو طبق فرموده مقام معظم رهبری برای نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی اید تلاش مضاعفی داشته باشیم و تلاش بیشتری صورت گیرد و مردم اهمیت و ارزش‌های بالای منابع طبیعی را بدانند.

 کاشت درخت مقدس است

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه دین مبین اسلام همواره بر اهمیت کاشت درخت مثمر تاکید داشته است، گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیاز‌های انسان را برآورده می‌سازد.

موحدی گفت: همه ما باید در جهت توسعه فضای سبز و افزایش فرهنگ درخت کاری در جامعه و هم‌چنین حفظ و نگهداری آن اید اهتمام جدی داشته باشیم.

امام جمعه تویسرکان اظهار کرد: کاشت نهال توسط همه افراد جامعه زمینه لازم برای هوای پاک و همچنین طراوات وشادابی را برای انسان فراهم خواهد کرد که در آیات قرآن کریم وروایات بسیاری نیز اهمیت و جایگاه آن در زندگی انسان بیان شده است.

حجت الاسلام موحدی امام جمعه تویسرکان درختکاری در اسلام را از کار‌های مقدس وبا ارزش شمرد وگفت: شهرستان سرسبز تویسرکان با توجه به شرایط آب و هوایی و زمینه توسعه فضای سز ودرختکاری را دارد وغرس نهال با هدف افزایش سرانه پوشش فضای سبز در اولویت برنامه‌های منابع طیعی و مسئولین شهرستان قرار گیرد.

ایشان با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید.

نماینده، ولی فقیه در شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور یادآور شد: در این شرایط اجتماعی باید از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و همه مجاهدین عرصه سلامت که برای سلامتی جامعه علی الخصوص در شهرستان‌های تویسرکان ایثار می‌کنند، تقدیر کنم.

وی ضمن ابراز تأسف از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی بیان کرد: باید در زمینه جلوگیری و برخورد با متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی تلاش بیشتری صورت گیرد و طبق قانون با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد شود.

موحدی حل وفصل مشکلات مردم را یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم مسئولین برشمرد وگفت: مردم نقش موثری در حفظ وتوسعه منابع طبیعی دارند و همواره سعی کنید ه با مردم تعامل داشته باشید ومشکلات مردم ومنابع طبیعی به سرعت مرتفع کنید.

کامران کیانی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ضمن قدردانی ازحضور وتوجه امام جمعه رهنمود‌های ایشان را در راهبرد اهداف منابع طبیعی ضروری دانست و گزارش عملکرد یک ساله اداراه را ارائه و اظهار داشت: کارکنان ونیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظتی منابع طبیعی تمام تلاش خود را در حفظ و حراست از اراضی ملی انجام خواهند داد وهمواره جلب رضایت ارباب رجوع از برنامه‌های محوری ماست.

 وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در توسعه اقتصادی واجتماعی جامعه گفت: دربخش جنگل، مرتع و اجرای طرح‌های ابخیزداری طی سال‌های اخیر اقدامات موثری برای حفظ آ ب وخاک شهرستان صورت گرفته است و بهبود رونق تولیدات کشاورزی از اهداف اجرای طرح‌های منابع طبیعی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار