به گزارش تابناک ایلام
درنشستی صمیمی با حضوراعضای شورای شهرایلام ،عمده اختلافات به وجود آمده مرتفع ودرفضایی توام با همدلی تاپایان شهریورماه هیات رییسه شورای شهرایلام انتخاب خواهند شد
کد خبر: ۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 12 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،بدنبال پایان زمان فعالیت یکساله هیات رییسه شورای اسلامی شهر ایلام، قرار بود درهفته های گذشته با حضور 11 عضو شورا، انتخابات هیات رییسه جدید برگزار شود که به علت غیبت برخی اعضا و به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان این جلسه لغو و به روز های بعد موکول شد .
بروز اختلافات دامنه دار  سلیقه ای وجناحی در بین جناح اقلیت واکثریت شورای شهرایلام به حدی بودکه کماکان شورای شهرایلام به اجماعی برای انتخاب هیات رییسه جدید نرسیده است وطبق قانون قرار شد این انتخابات با دعوت فرماندار ودرحضور ایشان برگزار شود اما اینبار بدلیل حجم کاری آقای فرماندار انتخابات هیات رییسه شورای شهرایلام باردیگر به سرمنزل مقصود نرسید.
عباس میرزادمدیرکل امورشهری استانداری ایلام   با اشاره به عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر ایلام در انتخابات هیات رییسه اظهار کرد: گروه بندی اعضا در خدمات رسانی به مردم اخلال ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه از طریق فرماندار ایلام به منظور برقراری تفاهم و تعامل بین اعضا، نشست های مختلفی برگزار شد، افزود: در توزیع متوازن اعضای هیات رییسه و کمیسیون های اصلی و فرعی شورا باید اعتدال رعایت شود.
حسین جوکار عضوشورای اسلامی شهرایلام ورییس سنی شورا نیز با با اشاره به عدم حضور پنج عضو شورا در انتخابات دور سوم هیات رییسه، گفت: از اعضای معترض درخواست می شود در نشست شورا به منظور انتخاب هیات رییسه و اعضای کمیسیون های اصلی و فرعی شرکت کنند.
وی ادامه داد: اعضای معترض تاکنون در سه نشست این شورا با موضوع برگزاری انتخابات هیات رییسه غایب بوده و بدلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، جلسه رسمیت پیدا نکرده و برگزار نشده است.
جوکار افزود: رایزنی های لازم به منظور متقاعد کردن معترضان برای حضور در انتخابات هیات رییسه دور سوم شورای اسلامی شهر ایلام در یک فضای دوستانه و برادرانه انجام شده است و امیدواریم به منظور جلوگیری از تنش و رعایت حقوق شهروندی، اعضای هیات رییسه در سریع ترین زمان انتخاب شوند.
درآخرین اظهار نظرها در خصوص انتخابات اعضای هیات رییسه شورای شهر ایلام عباس شیری عضو شورای شهرایلام روز جمعه به خبرنگار تابناک ایلام گفت:درنشستی صمیمی  که با حضور 11عضو شورای شهرایلام بر گزارشد ،عمده اختلافات ومشکلات موجود دربین اعضای شورای شهر مرتفع شده است وتا پایان شهریور اعضای هیات رییسه جدید انتخاب خواهندشد.
شیری افزود:بمنظور رفع سوء تفاهمات موجود وایجاد فضای همدلی دربین همه اعضای شورای شهر از 7کمیسیون موجود در شورای شهر 3کمیسیون در اختیار اقلیت شورا قرار خواهد گرفت وتعداد 4کمیسیون نیز دراختیار اکثریت شورا قرار خواهد داشت.
وی توجه همگان را به اجرای قانون معطوف کرد وادامه داد: اگر چنانچه در همه امورات قانون را محور قرار دهیم مشکلات سد راه به راحتی مرتفع خواهند شد ودر رفع مشکل فعلی که سد راه انتخاب اعضای هیات رییسه بروز کرد نیز قانون فصل الخطاب خواهد بود وبزودی شاهد برگزاری انتخابات هیات رییسه درحضور فرمانداروانتخاب اعضای هیات رییسه جدید خواهیم بود ودر این راستا همه موظف به اجرای قانون وتمکین درمقابل آن خواهند بود.
وی بروز اختلاف سلیقه ومسائل جناحی رادر ترکیب اعضای شورای شهر را امری طبیعی خواند وادامه داد:بروز اختلاف سلیقه در نهادهای مشورتی که با حضور چندین تفکر وسلیقه شکل می گیرد امری طبیعی است وبروز این موضوع در بین اعضای شورای شهر ایلام نیز درهمین راستا بوده است که البته با همدلی وتفاهم ایجاد شده این اختلافات وسوء تفاهمات تقلیل یافته وبزودی وبدون هرگونه نگرانی شاهد از سرگیری فعالیتهای اعضای شورا با هیات رییسه جدید خواهیم بود.
شورای اسلامی شهر ایلام 11 عضو اصلی دارد و قرار است در انتخابات جدید رییس، نایب رییس، منشی، خزانه دار و سخنگوی شورای شهر برای مدت یکسال با رای اعضا برگزیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار