نادر فخری:
تابناک سمنان: نادر فخری فرماندار سمنان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۵۰۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی با زمینه سازی برای اشتغال جوانان شهرستان، به صورت متمرکز کلنگ زنی و یا افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 01 February 2021

فخری سرپرست فرمانداری سمنان شد | خبرگزاری ایلنا

فرماندار سمنان در نشست خبری بعد از ظهر دوشنبه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی فرمانداری سمنان، با بیان اینکه روز گذشته و در نخستین روز از دهه مبارک فجر ۷۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در سمنان کلنگ زنی و یا افتتاح شد، ابراز کرد: به دلیل شیوع کرونا و احترام به پروتکل‌های بهداشتی عملیات افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها بدون حضور مسئولان و به صورت متمرکز برگزار شد.

فرماندار سمنان با گلایه از عدم اطلاع رسانی افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و به خصوص اشتغال‌زایی این طرح‌ها از سوی مدیران کل و شهرستانی دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: افتتاح و کلنگ زنی این حجم از پروژه‌ها با تمام مشکلات اقتصادی که با آن روبرو هستیم کار بزرگی است و ما از مسئولان خواستیم تا حداقل یک پارچه در سطح شهر نصب کرده تا مردم بدانند چه اتفاقاتی در شهرستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر شهرستان سمنان ۵۰۷ میلیارد تومان است، تاکید کرد: ۴۹ پروژه عمرانی توسط ۱۸ دستگاه اجرایی و خدماتی با اعتبار ۱۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید همچنین ۱۴ پروژه عمرانی در هشت دستگاه اجرایی و خدماتی با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان و ۱۴ پروژه اقتصادی در چهار دستگاه اجرایی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد تومان کلنگ زنی شدند.

فخری در دومین بخش از سخنان خود به کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه قرارگاه مقابله با این بیماری در سمنان راه اندازی شده است، تاکید کرد: سه معاونت یا کمیته در این قرارگاه راه اندازی و مسئولیت‌ها در آن تقسیم شده است که یکی از آنها کمیته آموزش، رسانه و مشارکت‌های مردمی است که مسئولان آن را معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سمنان برعهده دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای مقابله با کرونا، رویکرد اصلی این کمیته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین رسالت‌های این کمیته اقناع افکار عمومی برای اجرای مصوبات و محدودیت‌های کرونایی است که با حضور رسانه‌ها و به وسیله اطلاع رسانی می‌بایست صورت گیرد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه ما می‌خواهیم تا مردم با آگاهی و اقناع با مصوبات ستاد کرونا همراه باشند و با دل دادن به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها، آنها را رعایت کنند، گفت: رسالت بزرگ کمیته رسانه و مشارکت‌های مردمی قرارگاه مقابله با کرونای سمنان این موضوع اساسی است زیرا می‌بایست پیش‌بینی ورود موج چهارم که به اذعان کارشناسان قوی‌تر و کشنده‌تر از موج‌های اول، دوم و سوم نیز به نظر می‌رسد را داشته باشیم و این جز در سایه مشارکت مردم میسر نخواهد بود.

فخری با بیان اینکه در صورت بروز موج چهارم می‌بایست جامعه آگاهی و آمادگی لازم را داشته باشد تا مانند موج‌های اول و سوم غافلگیر نشویم، بیان کرد: دومین معاونت که در ستاد مقابله با کرونای شهرستان در نظر گرفته شده، معاونت پیشگیری و برنامه‌ریزی است که در بحث تعطیلی‌های اصناف و اماکن، فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت‌ها و… اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در راستای اقناع مردمی برای رعایت پروتکل‌ها و همچنین اجرای محدودیت‌های کرونایی از دستگاه‌های اجرایی خواسته شده تا مدل‌ها و برنامه‌هایی را ارائه دهند تا بتوانیم مصوبات ستاد مقابله با کرونای کشور را در سطح شهرستان سمنان بومی سازی و کاربردی کنیم، بیان کرد: بومی سازی به ما کمک می‌کند تا مشارکت بیشتر مردم را نیز در اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌ها داشته باشیم.

فرماندار سمنان سومین معاونت یا ستاد ایجاد شده در درون قرارگاه مقابله با کرونای شهرستان را معاونت سلامت عنوان کرد و گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌بایست مسئولیت این ستاد را بر عهده بگیرد تا بتوانیم شاهد ارتقای برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان در خصوص کرونا باشیم.

فخری با بیان اینکه هر جا در طول تاریخ انقلاب اسلامی امور به مردم واگذار شده بهترین نتیجه را شاهد بوده‌ایم، ابراز داشت: انقلاب، دفاع مقدس و بیماری کرونا نمونه‌های بارزی از مشارکت مردمی بودند که توانست خدمات شایانی را به کشور ارائه کند.

وی افزود: درباره بیماری کرونا با وضعیت موجود در پاییز، بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران خارجی پیش بینی می‌کردند که شرایط ایران در زمستان ۹۹ بحرانی شود اما شاهد هستیم که با حضور مردم در اقشار مختلف از روحانی، بسیجی، معلمان؛، مسئولان، جوانان و… نه تنها پیش بینی‌های کارشناسان درست از آب در نیامد بلکه شاهد کنترل شیوع کرونا بودیم و لذا این همراهی و همدلی بین مردم، مسئولان و کادر درمانی می‌بایست تداوم یابد تا شاهد رخت بر بستن ویروس کرونا از کشور و شهرستان سمنان باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار